11.06.2018 / 11:02
StoryEditor

Marcin Petrykowski, S&P: Handel musi być przygotowany na Brexit i wojny celne z USA [WYWIAD]

(fot. Źródło: S&P)
Brexit może się nie skończyć satysfakcjonującym obie strony porozumieniem. W dłuższej perspektywie może być dużym wyzwaniem dla sieci handlowych, po obu stronach kanału La Manche. Wojny cenowe, zapoczątkowane protekcjonistyczną polityką USA, będą mieć umiarkowany przebieg, ale ewentualne przywrócenie ceł na niektóre towary będzie skutkować wzrostem cen detalicznych – wyjaśnia Marcin Petrykowski z firmy Standard&Poors Global Ratings.

Jednym z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki jest eksport. Jednym z naszych najważniejszych rynków eksportowych jest Wielka Brytania. Czy Brexit może stanowić dla na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.09.2025 / 11:28
StoryEditor
Znani aktorzy odpowiedzą przed sądem za reklamę alkoholu? Przełomowa sprawa w Polsce
Magdalena C. (fot. Shutterstock) i Bogusław L. (fot. Wikipedia)

Znane nazwiska polskiego kina ponownie znalazły się w centrum medialnej uwagi, tym razem nie z powodu ról filmowych. Do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko Bogusławowi L. i Magdalenie C. Sprawa ma charakter bezprecedensowy, ponieważ oprócz artystów zarzuty objęły również przedstawicieli jednego z największych producentów alkoholu w Polsce. Czy ten proces zmieni dotychczasowe podejście do reklam alkoholu w przestrzeni publicznej?

Według ustaleń tygodnika "Polityka", prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia wobec Bogusława L. i Magdaleny C. Chodzi o udział w kampanii reklamowej alkoholu, która – zdan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 18:32
StoryEditor
Zakupy z psem? Coraz więcej Polaków mówi tak
Psy w galeriach handlowych. Rośnie akceptacja i nowe zasady dog-friendly retail (fot. Shutterstock)

Ponad połowa Polaków pozytywnie ocenia obecność psów w galeriach handlowych, a dla wielu klientów zakupy z pupilem stają się elementem codzienności. Nowe badanie pokazuje, że dog-friendly retail przestaje być niszowym udogodnieniem, a staje się standardem, który musi uwzględnić branża. Jakie są oczekiwania klientów i jakie wyzwania stoją przed centrami handlowymi?

Badanie przeprowadzone przez Posnanię we współpracy z Inquiry ujawnia, że aż 60 proc. Polaków pozytywnie ocenia obecność zwierząt towarzyszących w galeriach handlowych. Tylko 8 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 20:21