10.12.2020/08:20

Marian Zych, prezes Livio: zatrudnienia i zmiany formatów w planach na 2021 rok

Marian Zych, dyrektor generalny i wiceprezes zarządu sieci Livio opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl o planach i modernizacjach na najbliższe miesiące oraz metodach zarządzania personelem.

Co sieci Livio zaplanowała na początek roku?

Cały czas staramy się powiększać naszą sieć. Obecnie  zatrudniamy 40-tu koordynatorów działających na obszarze całej Polski w ramach 10 oddziałów. W 2021 roku zatrudnimy kolejnych sześciu. Wszyscy wspierani doświadczeniem kierowników oddziałów pracujących również w terenie pozyskują sklepy niezrzeszone do współpracy z PSH Livio. Sieć zwiększa szeregi o około 500 sklepów netto rocznie. 

Co to dokładnie oznacza?

Netto w tym wypadku oznacza, że odejmujemy z listy sklepy, które z jakiegoś powodu zostały zamknięte. Sklepy przystępujące do sieci otrzymują w pakiecie wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną w zależności od rodzaju umowy na którą się decydują. Przypomnę, że mamy do wyboru Umowę Livio Express, Market i Top, a od niedawna uruchomiliśmy Livio Market Plus. O ile w przypadku pierwszych trzech wymienionych umowach modernizacja placówki uzależniona jest od decyzji właściciela o tyle w formacie Market Plus wymagane są wysokie standardy placówki i modernizacja jest niezbędna. 

Czy oferujecie wsparcie podczas wprowadzania takich zmian?

Oczywiście, sieć znacząco angażuje się w każdy proces modernizacji zarówno finansowo jak i fizycznie. Mamy ekipę wdrożeniową, która projektuje layout sklepu, pomaga w ułożeniu planogramów, informatycy wdrażają i szkolą personel w obsłudze systemu Hiper Market z centralnie prowadzoną kartoteką towarową i dostawców. Oczywiście cała ekipa z koordynatorami i szefem oddziału uczestniczy w otwarciu sklepu po remodelingu. Wsparcie marketingowe w postaci gazetki na otwarcie, gadżety dla pierwszych klientów itp. To standard w naszej sieci. 

Czy przed nami jakieś otwarcia w nowych formatach?

Najbliższe takie otwarcie to sklep Casablanka w Kościerzycach w regionie opolskim, którego właścicielki, Panie Iwona Janowska i Roksana Olszewska zdecydowały się na zmianę formatu sklepu z umowy Livio expres na Livio Market Plus. Kompleksowa modernizacja placówki handlowej przyniosła bardzo korzystne zmiany, liczymy że klienci zrozumieją, że otwarcie sklepu będzie nieco skromniejsze z uwagi na pandemię. Jest zaplanowanie na przyszły tydzień.

A wracając jeszcze do pracowników? Jak wygląd w Państwa system rekrutacji?

Najczęściej stosowaną metodą rekrutacji w firmie jest pozyskanie pracownika z otwartego rynku pracy. Najbardziej pożądanymi kandydatami są obecnie osoby mające kompetencje w branży FMCG o zdolnościach negocjacyjnych, zorientowane na jak najlepsze wyniki.
Nie unikamy też rekrutacji wewnętrznej – rozwiązanie to daje pracownikom możliwość rozwoju w innym obszarze lub awans na wyższe stanowisko. Taka migracja wewnętrzna to zdecydowanie mniej ryzykowne posunięcie, ponieważ znamy już tego pracownika, wiemy, na co go stać i możemy określić, czy poradzi sobie z obowiązkami w nowym zespole. Jest to dobry sposób na zatrzymanie zaufanego członka zespołu, znającego realia funkcjonowania firmy. 

Jak motywowani są pracownicy? Co sprawia, że chcą pozostać z Wami na dłużej?

Pracownicy mogą liczyć na rozbudowany system motywacyjny: płacowy i pozapłacowy jak dofinansowania z ZFŚS, do pakietów sportowych czy medycznych. Co do szkoleń to jest to bardzo mocna strona sieci Livio. Mamy oddzielny dział szkoleń, który obsługuje Uniwersytet Przedsiębiorczości z platformą do szkoleń elearningowych, a także stacjonarnych, która obsługuje przede wszystkim franczyzobiorców, ale również pracowników całej GK Specjał. Mamy wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu środków unijnych na szkolenia i organizujemy szkolenia w całej Polsce w bardzo szerokiej tematyce. Współpracujemy w obszarze szkoleń z producentami wykorzystując ich zasoby wiedzy do produkcji bardzo profesjonalnych szkoleń w obszarach zarządzania kategoriami produktowymi.

Dziękuję za rozmowę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.