07.08.2016/16:47

Marka własna w odwrocie

Według badania firmy IRi Worldwide, w Europie Zachodniej w 2015 roku nastąpiło zmniejszenie udziału marek własnych w rynku FMCG w porównaniu z poprzednim rokiem – podaje onet.pl.

W Europie Zachodniej (Włochy, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Holandia, Niemcy) największy udział marek własnych ma Wielka Brytania (51,8 proc.) w przeciwieństwie do Włoch (17,2 proc.). Francja posiada 34 proc. udziału, natomiast Niemcy 38 proc.

Najwyższe udziały w markach własnych mają kategorie mrożonek (43 proc.) oraz świeże/schłodzone produkty (39 proc.), najniższe – kategorie higieniczne. Największy spadek udziału marki własnej dotyczy właśnie schłodzonych napojów oraz alkoholowych (spadek odpowiednio o 1,3 pp oraz 1 pp). Jedyną kategorią, która jest na tym samym poziomie, co w 2014 roku, są słodycze (12,1 proc.).

Poza Zjednoczonym Królestwem spadek dotyczy większości krajów zachodnich. Jest on rezultatem wojny cenowej na produkty markowe, jakie toczą ze sobą sieci handlowe. Walka dotyczy głównie produktów porównywalnych, a więc głównie produktów marki narodowej. Dlatego różnica w cenie pomiędzy produktem marki narodowej a własnej zmniejszyła się, przez co większa liczba konsumentów zdecydowała się właśnie na zakup tej pierwszej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.