01.06.2020/07:52

Marki własne zwiększają udziały w rynku. Dobre czasy dla private label

Aż w 14 na 19 przebadanych przez Nielsena europejskich krajów udziały produktów private label w sprzedaży są wyższe, niż w ubiegłym roku - wynika z zestawienia przygotowanego dla PLMA International. W Polsce marki własne odpowiadają za 30,6 proc. sprzedaży (wolumenowo).

Jeden z największych wzrostów odnotowano w Holandii, gdzie udział private label podskoczył o 7 pkt proc. do 37 proc. Jednak w niektórych państwach marki własne odpowiadają już niemal za 50 proc. sprzedaży. W przypadku Szwajcarii jest to 49,6 proc., Hiszpanii 49,6 proc., a Wielkiej Brytanii - 46,8 proc.

Na przeciwległym biegunie znalazły się Włochy, w przypadku których private label to "zaledwie" 22,3 proc. sprzedaży w ujęciu wolumenowym. Wynik procentowy dla takich krajów jak Polska, Czechy, Słowacja, Francja, Grecja i Turcja zmieścił się w przedziale 30,6 proc. - 31,8 proc.

A jakie nastąpiły w tym zakresie zmiany w ujęciu rok do roku? Oprócz wspomnianej już Holandii, gdzie wzrost o 7 pkt proc. tłumaczony jest przez Nielsena... ujęciem po raz pierwszy w rankingu dyskontowej sieci Aldi, wzrosty zanotowano również w Portugalii (+3 pkt proc. do 43,6 proc.), Włoszech (+2 pkt proc. do 22,3 proc.), Turcji (+2 pkt proc. do 31,1 proc.), oraz Norwegii (+2 pkt proc. do 34,3 proc.).

Z kolei w Europie Wschodniej i Centralnej najnowsze dane Nielsena przekazane PLMA nie różniły się zbytnio od tych sprzed roku. Największy wzrost udziału private label sprzedaży w tym regionie odnotowano w Czechach, ale i tak był to skok o zaledwie ponad 1 pkt proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.