16.04.2020/20:18

Mastercard kupił udziały w BLIK-u. To ważny moment w rozwoju systemu płatności mobilnych

Mastercard stał się udziałowcem Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. Wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym to ostatni etap formalny procesu zapoczątkowanego podpisaniem listu intencyjnego o strategicznej współpracy w grudniu 2018 roku. Obecnie PSP ma 7 udziałowców, z których każdy posiada równą liczbę udziałów. Oprócz Mastercard są to Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska.

Współpraca pomiędzy Polskim Standardem Płatności oraz Mastercard to przełomowy moment w dalszym rozwoju systemu płatności mobilnych Blik. Jej efektem będzie umożliwienie użytkownikom Blika zbliżeniowych płatności z wykorzystaniem smartfona, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

– Mastercard stał się udziałowcem Blika. Wspólnie znacznie przyśpieszymy rozwój systemu. Obecnie intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych Blikiem, które chcemy udostępnić naszym użytkownikom – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

Możliwość płacenia zbliżeniowo znacznie zwiększy komfort korzystania z Blika przy płatnościach w terminalach płatniczych. Wszystkie terminale płatnicze w Polsce wyposażone są w technologię do przyjmowania płatności bezstykowych. Dodatkowo, dzięki współpracy z Mastercard, płatność zbliżeniowa BLIK będzie możliwa na całym świecie, we wszystkich terminalach POS, w których akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard. BLIK stanie się tym samym uniwersalną, globalną metodą płatności.

Płatności zbliżeniowe BLIK będą inicjowane i uwierzytelniane bezpośrednio w aplikacji mobilnej każdego banku, który oferuje Blika. Ich bezpieczeństwo będzie zagwarantowane m.in. dzięki technologi tokenizacji  Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Umożliwia ona generowanie tzw. tokenów  (danych instrumentu płatniczego) przypisanych do konkretnego urządzenia, co zapewnia najwyższe bezpieczeństwo przy maksymalnej wygodzie dla użytkownika. Blik jest dostępny w większości polskich banków, dzięki czemu z nowej funkcji będzie mogło skorzystać bisko 90 proc. klientów korzystających z usług bankowych.

Blik to polski system płatności mobilnych, uruchomiony w lutym 2015 r. Został zbudowany w oparciu o partnerstwo sześciu największych polskich banków, a dziś jest obsługiwany przez firmę PSP (Polski Standard Płatności). Spółka joint-venture została założona w grudniu 2013 r. przez sześć największych banków w Polsce: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank. Do systemu dołączyły kolejne banki, umożliwiając swoim klientom korzystanie z Blika: Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, Banku Pekao S.A, oraz banki spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej. Blik pozwala płacić przy zastosowaniu 6-cyfrowego kodu w e-commerce za pośrednictwem komputera lub smartfona, w sklepach fizycznych, a także wypłacać pieniądze z bankomatów. BLIK umożliwia również wygodne przelewy P2P do odbiorców w kraju, w użyciem wyłącznie numeru telefonu, bez konieczności wpisywania numeru konta (IBAN) odbiorcy.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Radek 19.04.2020

    Szkoda, że połączyli się z kimś dla kogo mieli być konkurencjcą

  • Mitras 17.04.2020

    Nieprawdą jest, że BLIK stanie się marką globalną. Po prosu BLIK podłącza się do MasterCarda i jako Mastercard będzie akceptowany wszędzie..

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.