07.09.2016/08:41

Metro Group coraz bliżej podziału grupy

Po zakończonej fazie analizy, zarząd Grupy Metro, do której należą m.in. sieci Makro C&C, Media Markt, czy Real rozpoczął przygotowania do podziału grupy. Firma chce utworzyć dwie niezależne, spółki giełdowe, które będą liderami rynku w swoich branżach, czyli handlu żywnością i elektroniką użytkową.

Jak poinformowały władze Grupy Metro wszystkie kwestie z zakresu prawa spółek, prawa podatkowego oraz odpowiedniej struktury kapitałowej obu podmiotów zostały już wyjaśnione.

Według ekspertów Planet Retail stwierdzono pomysł podziału grupy na dwie oddzielne spółki ma sens, ze względu na fakt, że obie dywizje mają zupełnie odmienne obszary działalności i nie generują między sobą prawie żadnych efektów synergii. Działając niezależnie każda z jednostek będzie w stanie lepiej realizować swoje strategie i podnosić wydajność.
 

30 września, czyli z końcem roku finansowego Grupy Metro 2015/16, grupa zostanie podzielona na dwie odrębne jednostki organizacyjnie na zasadzie pro forma. Pierwszy podmiot będzie wyspecjalizuje się w handlu żywnością i obejmie sieci Metro/Makro oraz hipermarkety Real, w skład drugiej spółki wejdzie sieć Media Markt i powiązane z nią firmy zajmujące się handlem elektroniką użytkową oraz sprzętem wyposażenia gospodarstwa domowego.

Aby wzmocnić kapitałowo spółkę, która zajmie się sprzedażą elektroniki użytkowej niemal wszystkie istniejące zobowiązania finansowe grupy mają zostać przejęte przez dział wyspecjalizowany w handlu żywnością.

Zgodnie z planem, podział i oferta publiczna obu podmiotów nastąpi w połowie 2017 roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.