10.01.2017/15:33

Metro Group - właścicel sieci Makro - notuje spadek sprzedaży

10 stycznia zarząd Metro Group opublikował wstępne, nie audytowane wyniki finansowe za „świąteczny” kwartał 2016 r., który jest pierwszym kwartałem w roku bilansowym koncernu. Sprzedaż like-for-like utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku. Firma utrzymuje prognozy na rok bilansowy 2016/17.

Sprzedaż w skali całej Metro Group wyniosła w ostatnim kwartale ok. 17,0 mld euro, wobec 17,1 mld euro rok wcześniej. To spadek o -0,6% liczony w euro oraz o -0,4% w walutach lokalnych. Jednak sprzedaż like-for-like wzrosła o +0,1%.

Spadki związane są m.in. ze sprzedażą sieci Metro Cash&Carry Vietnam, która w poprzednim roku wygenerowała ok. 100 mln euro przychodu. Sprzedaż like-for-like w całej sieci Metro C&C rosła, w sieci Media-Saturn była stabilna, natomiast spadła sprzedaż w sieci Real. Dodatkowo na wyniki nieznacznie negatywny wpływ miał czynnik kursowy.

Sieć Metro C&C wygenerowała w omawianym okresie sprzedaż na poziomie 8,0 mld euro, co oznacza spadek o -0,3% w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 0,7%. Wśród czynników mających wpływ na te wartości zarząd wylicza zamknięcie oddziału w Wietnamie, spadki sprzedaży w Niemczech, Belgii i Holandii przy wzrostach w Hiszpanii, Turcji i Chinach.

Sieć Real wypracowała przychody w wysokości ok. 2,1 mld euro, co oznacza spadek o -0,4%. Sprzedaż like-for-like spadła o -1,7%. Te spadki zarząd tłumaczy zamykaniem części placówek, słabszym początkiem kwartału, ze stabilizacją w grudniu, przy czym zwraca uwagę na wzrost sprzedaży online. Podkreślany jest także dalszy wzrost konkurencji na rynku żywności.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.