03.02.2017/13:09

Metro Group – właściciel m.in. Makro C&C – ogłasza słabsze wyniki w kwartale świątecznym

W kluczowym dla handlu kwartale świątecznym Metro Group odnotowało mniejsze przychody niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż netto spadła o 0,6%, do wartości ok. 17 mld euro, przy czym sprzedaż like-for-like nieznacznie wzrosła – o 0,1%

Zysk EBIT przed uwzględnieniem operacji specjalnych (special items) wyniósł 821 mln euro, wobec 828 mln euro rok wcześniej. Zysk EBIT po uwzględnieniu operacji specjalnych wyniósł 733 mln euro, rok wcześniej było to 1240 mln euro – włączając w to przychód ze sprzedaży Metro C&C Vietnam. Zadłużenie netto firmy wciąż oscyluje wokół 1 mld euro.

Najgorzej radziła sobie sieć Metro Cash&Carry. EBIT przed uwzględnieniem operacji specjalnych spadł o 5.9%, do kwoty 431 mln euro. Spadek miał związek ze spadkiem cen, szczególnie w Rosji. Jednak sprzedaż LfL wzrosła o 0,7%, dzięki czemu utrzymał się trwający ponad trzy lata trend wzrostowy. Warto też zaznaczyć, że umacniał się rosyjski rubel, podczas gdy zmiany kursowe w takich krajach jak Turcja miały negatywny wpływ na wyniki sprzedaży.

Sprzedaż serwisowa (z dostawą) wzrosła o 16,5%, do kwoty 1 mld euro. W sumie sprzedaż serwisowa to już 12,7% całości obrotów firmy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.