Miliardowe inwestycje Muszkieterów
Supermarkety Intermarché Super będą się wyróżniać przyjaznym, nowoczesnym designem oraz atrakcyjną formą ekspozycji towarów. Asortyment ma być bogatszy niż w standardowych placówkach sieci i dostosowany do upodobań lokalnych konsumentów oraz otoczenia konkurencyjnego. Przybędzie produktów świeżych i regionalnych. Atrakcją mają być stoiska z wędlinami z własnej wędzarni oraz z rozbieranym na miejscu mięsem; znacząco poszerzy się półka z daniami gotowymi. W ramach nowego formatu zastosowane zostaną nowoczesne rozwiązania proekologiczne.
Krzysztof Waligórski, szefujący polskiemu oddziałowi Intermarché, uzasadnia, że nowy koncept to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów. Z tego samego powodu Muszkieterowie otwierają się na sprzedaż przez internet. Już w maju ruszą testy modelu Drive, w ramach którego klienci będą mogli składać zamówienia w e‑sklepie i odbierać zakupy we wskazanej placówce Intermarché. Docelowo oferta ma liczyć około 7000 SKU, a ceny produktów będą takie same, jak w sklepach stacjonarnych. Do końca roku e‑sklep testowany będzie w pięciu lokalizacjach.
Muszkieterowie uruchamiają ponadto nowoczesne centrum logistyczne w Swadzimiu, które ma spełniać funkcję głównej bazy magazynowo‑dystrybucyjnej dla sieci Intermarché i Bricomarché. Obiekt powstał w zaledwie 18 miesięcy. Docelowo jego powierzchnia przekroczy 80 000 mkw., z czego ponad 75 000 mkw. zajmą magazyny z 66 000 miejsc paletowych. Centrum przystosowane będzie do składowania oraz dystrybucji produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych (m.in. warzyw, owoców i mrożonek) oraz zarządzania towarami sezonowymi czy wielkogabarytowymi. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych systemów informatycznych, inwestycja już teraz umożliwia sprawną obsługę sklepów.
Ubiegłoroczne obroty sieci Intermarché wyniosły 4,27 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 8,4 proc. Wynik ten był jednak możliwy tylko dzięki otwarciu 18 nowych placówek – bez nich przychody nie zmieniłyby się. Do 2020 roku Muszkieterowie chcą mieć u nas blisko 500 supermarketów. W br. zamierzają zainwestować 485 mln zł, zaś do końca 2020 roku wydatki na rozwój (uwzględniając zakup terenów i budowę sklepów) sięgną 6 mld zł.
(WN)
Wiadomości Handlowe, Nr 4 (144), Kwiecień 2015
10