Mlekpol kontynuuje ekspansję w krajach arabskich
W 2019 roku Mlekpol wyeksportował 30 proc. swojej produkcji. Ważnym odbiorcą wyrobów mleczarskich firmy są kraje bliskiego i środkowego wschodu – to 7 proc. wszystkich towarów wysłanych przez Mlekpol poza granicę kraju. Firma pozyskuje klientów m.in. podczas targów spożywczych Gulfood w Dubaju.
– Gulfood w Dubaju to jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej, a nasze produkty zawsze spotykają się tu zawsze z dużym zainteresowaniem kontrahentów, przede wszystkim ze względu na jakość. Po dotychczasowych spotkaniach na targach w Dubaju widzimy potencjał i możliwość zwiększenia swojej obecności eksportowe w tej części świata – mówi Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu SM Mlekpol w Grajewie.
Największym zainteresowaniem azjatyckich i arabskich kupców cieszą się mleko UHT, w tym mleko bez laktozy, masło, sery (głównie mozzarella Mlekpolu), serki śmietankowe i topione. Odrębną kategorią oferowaną przez Mlekpol w Dubaju są produkty proszkowe, których eksport oraz portfolio powiększy się w tym roku, w związku z uruchomieniem przez producenta największego w tej części Europy zakładu produkcji sproszkowanych wyrobów mleczarskich w Mrągowie.
Targi Gulfood w Dubaju to jedna z największych imprez branży spożywczej na świecie, w której bierze udział ponad 5000 wystawców ze 120 krajów. To 25. jubileuszowa edycja targów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie bierze udział w wydarzeniu po raz trzeci.
1