13.06.2016/12:46

Mobilność konsumentów to więcej niż trend

Coraz więcej konsumentów traktuje urządzenia mobilne jako stały i nieodzowny element życia. Mobilność stała się stylem życia. Dla reklamodawców i marketingowców to dzisiaj najważniejsze medium w komunikacji z klientami.

Raport Nielsena za I kw. 2016 r. Mobile Connected Device Report identyfikuje najważniejsze dla biznesu aspekty mobilności konsumentów. Co tak naprawdę konsumują za pośrednictwem swoich urządzeń? Czy firmy zawsze potrafią efektywnie wykorzystać ten kanał komunikacji z konsumentami w reklamie i marketingu?

Jak pokazuje raport, obie płci w niemal idealnie równym stopniu korzystają ze smartfonów, tabletów czy innych urządzeń zdolnych do obsługi streamingu, co nie dziwi, skoro te urządzenia są obecne w ponad 90 proc. gospodarstw domowych, a liczba ich użytkowników stale rośnie. Obecnie ponad 86 proc. osób mobilnych korzysta ze smartfonów, a 93 proc. ma albo smartfon, albo tablet. Wykorzystanie tych urządzeń nie różni się ze względu na płeć użytkowników, ale bardzo się różni wśród użytkowników w poszczególnych grupach wiekowych, a także etnicznych.

Wszechstronność i wygoda korzystania z urządzeń mobilnych oznacza bezprecedensową wydajność w zakresie dostępu do informacji i przeglądania wszelkiego rodzaju treści. Stąd fakt, że w codziennym życiu użytkownicy korzystają z nich zarówno w domu (98 proc.), jak i w pracy (84 proc.) a także w samochodzie (80 proc.).

Dla firm inwestujących w reklamę mobliną to wspaniałe wiadomości, bo oznaczają, że urządzenia mobilne stają się głównym kanałem komunikacji. Czy jednak użytkownicy pamiętają reklamy? Zgodnie z raportem, tylko 35 proc. użytkowników smartfonów przypomina sobie, że w ogóle oglądało jakieś reklamy, a 26 proc. twierdzi, że za każdym razem, gdy korzystali z urządzenia, przypominali sobie reklamę widzianą w ciągu ostatnich 30 dni.

Pamiętanie to tylko część równania, którego wynikiem jest sukces reklamowy, polegający na zachęceniu klienta do zakupu. 65 proc. użytkowników uważa, że reklamy są irytujące i przeszkadzają, podczas gdy tylko 22 proc. podchodzi do nich neutralnie. 5 proc. użytkowników tabletów uważa, że reklamy oglądane na nich są bardziej interesujące niż w przypadku innych mediów, a w przypadku użytkowników innych urządzeń mobilnych twierdzi tak tylko 3 proc. użytkowników. Jak warto zaznaczyć, 15 proc. przyznaje, że gdyby z reklamą wiązała się konkretna oferta, byliby bardziej skłonni do reakcji. Wniosek: reklama na urządzenia mobilne kieruje się odmiennymi regułami niż reklamy na inne media.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 8,210 osób w wieku ponad 13 lat.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.