16.10.2019/09:15

Mocne wzrosty na rynku marek własnych

Dzięki dominującej pozycji sklepów dyskontowych marki własne odpowiadają już za jedną piątą sprzedaży żywności. Przodują zwłaszcza w kategorii nabiału – podaje „Puls Biznesu”.

Producenci żywności coraz chętniej wytwarzają artykuły na zlecenie sieci handlowych i pakują je w opakowania z markami należącymi do dyskontów czy marketów. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że marki własne w niektórych krajach europejskich odpowiadają nawet za połowę sprzedaży artykułów FMCG.

W Polsce to znacznie mniej, ale sprzedaż z roku na rok rośnie. „Puls Biznesu” wskazuje, że silna pozycja marek własnych zwróciła już nawet uwagę polityków, a rząd występował z postulatem ustawowego uregulowania skali ich produkcji.

Według udostępnionych „Pulsowi Biznesu” danych Nielsena, w ubiegłym roku Polacy wydali na produkty pod markami własnymi w kategorii produktów spożywczych 30,56 mld zł, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ostatnich danych w ciągu 12 miesięcy do końca maja br. sprzedaż sięgnęła 31,2 mld zł i była wyższa r/r o 5,2 proc. Oznacza to, że marki własne odpowiadają za nieco ponad 20 proc. wartości sprzedaży FMGC w Polsce – informuje „Puls Biznesu”

Ze względu na to, że są zazwyczaj tańsze od konkurencyjnych produktów, ich udział w wolumenie sprzedaży jest wyraźnie wyższy i według ostatnich danych Nielsena, zebranych na zlecenie zrzeszającego europejskich producentów marek własnych stowarzyszenia PLMA, wynosi 30 proc. 

Więcej w „Pulsie Biznesu”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.