06.09.2016/11:08

Montmartre Caffee - nowy koncept sieci Carrefour

Sieć Carrefour zamierza rozwijać w Polsce nowy projekt o nazwie Montmartre Caffee - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Prezentacja marki ma odbyć się lada dzień. Z naszych informacji wynika, że może chodzić o własny koncept kawiarniany francuskiej sieci.

Nazwa Montmartre Caffee daje wskazówki, do jakiego klienta Carrefour będzie chciał dotrzeć ze swoją nową marką. Montmartre to nazwa prestiżowej, historycznej dzielnicy na północy Paryża. Najprawdopodobniej więc chodzi o markę premium, podkreślającą jakość i zaadresowaną przede wszystkim do nieco zamożniejszych klientów.

Warto przypomnieć, że Carrefour w przeszłości testował już w Polsce koncepty kawiarniane. Na przełomie 2012 i 2013 r. w Galerii Wileńskiej na terenie sklepu Carrefour przez krótki okres funkcjonował punkt gastronomiczny Hot Point Cafe & Bistro. Stoisko wewnątrz sklepu prowadzone było jednak przez zewnętrznego operatora, który wynajmował od francuskiej sieci powierzchnię.

Jeszcze do niedawna Carrefour współpracował blisko z McDonald's. Przez ponad cztery lata wewnątrz sklepu Carrefour Arkadia, bezpośrednio na sali sprzedaży, działała restauracja amerykańskiej sieci fast-foodowej. Jednak, jak informowaliśmy w maju, współpraca obu podmiotów została zakończona. Nie jest tajemnicą, że od tamtej pory Carrefour poszukuje nowego pomysłu na rozwój konceptu gastronomicznego.

Wydaje się, że Montmartre Caffee to kolejna próba podejścia do tematu gastronomii. Tym razem jednak projekt rozwijany będzie samodzielnie przez francuską grupę handlową i zapewne będzie przedsięwzięciem na większą skalę. Źródła wewnątrz firmy potwierdzają nam, że Carrefour faktycznie szykuje się do uruchomienia nowego konceptu gastronomicznego z prawdziwego zdarzenia. Być może marka Montmartre Caffee będzie tylko jego częścią, a sam koncept bardziej przypominać będzie punkty bistro.

Projekt Montmartre Caffee najprawdopodobniej dedykowany jest polskiemu rynkowi. Z naszych informacji wynika, że Carrefour nie prowadzi punktów kawiarnianych pod tym szyldem na żadnym innym rynku, na jakim działa. W przeszłości we Francji Carrefour testował natomiast koncept Carrefour City Cafe, będący połączeniem sklepu convenience z kawiarnią.

O to, czy Montmartre Caffee rzeczywiście będzie własnym konceptem kawiarnianym sieci Carrefour, czy może czymś innym - na przykład marką własną kawy, szykowaną do wprowadzenia do sklepów francuskiej sieci - zapytaliśmy biuro prasowe firmy Carrefour. Nie udało nam się jednak uzyskać jasnej odpowiedzi. Biuro potwierdziło jedynie, że koncept Montmartre Caffee oficjalnie zaprezentowany zostanie przez sieć w najbliższych dniach.

Carrefour na chwilę obecną testuje w naszym kraju równocześnie kilka konceptów gastronomicznych. Jednym z nich jest "Smacznie" - stoiska zlokalizowane przy wejściu do hipermarketów (ale nie na sali sprzedaży), oferujące przygotowywane na miejscu kanapki, a także sałatki, hot-dogi, wyroby cukiernicze, napoje oraz kawę. Koncept pojawił się w minionym roku w warszawskich sklepach Carrefour Wileńska i Carrefour Reduta oraz w Krakowie w Carrefour Czyżyny. W 2016 r. stoiska "Smacznie" zostały zmodernizowane, co wskazuje na to, że sieć nie zamierza z nich rezygnować.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • maestro 07.09.2016

    pomysł ciekawy, jednak nazwa trochę dluga i trudna do wymawiania, jednak jesli design, produkty trafią w gust klienta to nazwa będzie miała znaczenie drugorzędne

  • trrrrick 06.09.2016

    no coz poczekajmy a sie dowiemy. nazwa ciekawa

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.