27.09.2020/14:01

Na sporcie się zarabia. Decathlon z prawie 44 mln zysku za 2019 r.

Decathlon planuje dalszy rozwój w Polsce. Właściciel hipermarketów sportowych podsumował 2019 r. Spółka osiągnęła przychód netto ze sprzedaży w wysokości 1,87 mld zł ( 1,66 mld zł w 2018 r.) i wypracowała zysk 43,94 mln zł (36,9 mln zł w 2018 r.).

Pod koniec 2019 r. w Polsce działało 59 sklepów i dwa magazyny należące do spółki Decathlon. W całym ubiegłym roku otwarto 5 sklepów, a firma chce budować następne.

W tym roku zarząd Decathlonu planuje zwiększenie obrotu w stosunku do 2019 r. i otwarcia nowych sklepów, ale jednocześnie przewiduje, że sytuacja oraz wyniki finansowe 2020 roku nie ulegną znaczącej zmianie w stosunku do roku 2019.

Do tej pory, od stycznia do niemal końca września 2020 r. Decathlon otworzył jeden nowy sklep. Market numer 60 rozpoczął sprzedaż w maju 2020 r. w Nowym Sączu. Start placówki został opóźniony ze względu na pandemię Covid-19. Podczas największych obostrzeń wszystkie sklepy Decathlon w Polsce były zamknięte, działał za to sklep internetowy.

Ze sprawozdania finansowego Decathlon Polska wynika, że w okresie sprawozdawczym w spółce zatrudnionych było średnio 3 504 osób. Zysk netto w kwocie 43 943 655,08 zł. zarząd ma być przeznaczony częściowo na zapłatę dywidendy.

Decatlon jest siecią wielkopowierzchniowych sklepów sportowych. W 69 krajach działa około 1600 sklepów należących do spółki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także