24.11.2019/13:01

Nagrody rzeczowe najpopularniejsze w programach wsparcia sprzedaży

Aż 80 proc. firm korzystający z programów wsparcia sprzedaży wykorzystuje w tym celu nagrody rzeczowe - wynika z badania wykonanego na zlecenie firmy Edenred. Eksperci zwracają uwagę, że to spore wyzwanie logistyczne.

Badanie przeprowadzone pośród szefów działów sprzedaży pokazuje, że programy lojalnościowe maja za zadanie przede wszystkim zwiększenie sprzedaży i udziałów rynkowych (97 proc. wskazań), zwiększenie i utrzymanie motywacji klientów (84 proc.) oraz promocja produktów i usług (83 proc.). Eksperci Edenred podkreślają, że jednym motywów wdrażania programów lojalnościowych jest także chęć wybrnięcia z różnego rodzaju sytuacji kryzysowych.

Z danych, które dostarcza Edenred wynika, że w zdecydowanej większości programy wsparcia sprzedaży opierają się o nagrody rzeczowe. Na drugim miejscu plasują się karty przedpłacone. Przedstawiciele firmy przekonują, że udział programów opierających się na kartach przedpłaconych zwiększa się, ze względu na swoją elastyczność i możliwość natychmiastowego wręczenia nagrody.

Z kolei w przypadku nagród rzeczowych sporą rolę odgrywa logistyka. Wyzwaniem jest tutaj zarówno dostarczenie nagród do sklepów, jak również dostępność. Podkreślają, że w najbliższych latach zwiększy się zapotrzebowanie na bardziej elastyczne i innowacyjne programy wsparcia sprzedaży.

Źródło: Edenred Polska

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.