27.03.2018/10:11

Najchętniej kupowany produkt śniadaniowy w Polsce to... kanapka

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30 proc. z nas spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa aż 96 proc. Polaków. Przekąski najczęściej konsumujemy w pracy czy w szkole, a miejscem ich zakupu są wygodne, małe sklepy po drodze, takie jak np. Żabka. 

Jedzenie śniadań to nawyk głęboko w nas zakorzeniony. Zmiana stylu życia spowodowała jednak, że niemal co trzeci Polak spożywa je już poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy po prostu w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41 proc.), mniej istotna jest cena (26 proc.), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27 proc.). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00. 

- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 miliony badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41 proc. Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej - 42 proc. – mówi Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabka Polska. 

Duża popularność kanapek wśród produktów śniadaniowych stała się impulsem dla sieci sklepów Żabka do wprowadzenia nowej linii kanapek pod marką Tomcio Paluch. W ofercie znaleźć można  kanapki mięsne jak i wegetariańskie. Nowością są kajzerki, bagietki oraz trójkąty. Nowoczesne, wygodne opakowania sprzyjają zakupom w biegu, a urozmaicona oferta przyciąga do sklepów nowych klientów ceniących swój czas. 

Polacy pokochali przekąski 

Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73 proc. Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00. 

- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions) czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość, charakterystyczna dla sklepów sieci convenience jak Żabka. Większość klientów wchodząc do sklepu nie wie jeszcze co wybierze, a decyzję podejmuje dopiero na miejscu – dodaje Jerzy Roguski, dyrektor handlowy firmy Żabka Polska. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.