16.08.2016/11:04

Najmłodsi uczą się pić wodę

Producenci wód notują bardzo duże wzrosty sprzedaży, poza tym pojawili się nowi, duzi gracze, a to nie pozostawia wątpliwości, że w przypadku napojów tegoroczny powrót do szkoły upłynie pod znakiem wody.

Woda, jako najlepsze źródło nawodnienia, doskonale wpisuje się w trend zdrowotny. Jej sprzedaż w ub.r. odpowiadała za 51,9 proc. wolumenu wszystkich napojów bezalkoholowych* – informuje Martyna Węgrzyn, rzecznik prasowy firmy Żywiec Zdrój. Woda robi furorę także w segmencie napojów dla dzieci.

Czym skorupka za młodu nasiąknie…

Przygotowania do powrotu do szkoły zaczynają się pod koniec wakacji. – Ubiegłoroczny sierpień był jednym z najlepszych miesięcy pod względem sprzedaży wód czystych dla dzieci – podkreśla Wojciech Wysocki, market insight manager w spółce Nestlé Waters Polska, do której należy marka Nestlé Pure Life. Jak dodaje, rosnąca świadomość konsumentów oddziałuje znacząco na kategorię wody butelkowanej, która jest najszybciej rozwijającą się kategorią napojową. – Sprzedaż wartościową napędzają butelki o mniejszych pojemnościach, w tym segment produktów dla dzieci, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy powiększył się o połowę – dodaje nasz rozmówca. W skali ostatnich sześciu miesięcy wzrost segmentu markowych wód niegazowanych dla dzieci wyniósł 84 proc.**. A kategoria wciąż ma potencjał, co potwierdza badanie przeprowadzone w maju br. przez TNS Polska***. Wynika z niego, że tylko co trzecia mama mająca dzieci w wieku 6-8 lat wie, ile płynów powinno wypijać jej dziecko w ciągu dnia, zaś w przypadku dzieci w wieku 9-13 lat – co druga. Co więcej, tylko połowa uczniów piła w ciągu ostatnich 24 godzin wodę niegazowaną. Dlatego producenci cały czas prowadzą akcje edukacyjne takie jak „Zacznij dzień od szklanki wody”, „Woda na start”, „Mamo, tato, wolę wodę” (wszystkie trzy wspierane przez Żywiec Zdrój) czy „Wybieram wodę” (Nestlé Pure Life). – Okres powrotu do szkoły traktujemy jako okazję do wspierania rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u najmłodszych. Dzieci są szczególnie ważne, bo zdrowe nawyki żywieniowe wykształtowane w dzieciństwie to kapitał na przyszłość – komentuje Martyna Węgrzyn.

Metoda małych kroków

Przygotowując półkę napojową z myślą o produktach do szkolnego plecaka, warto dobrze wyeksponować Nestlé Pure Life w butelce 0,33 l, bo to jeden z najczęściej wybieranych produktów w segmencie dla dzieci (źródło: Nestlé Polska za Nielsenem, cała Polska, maj 2016). Także Żywiec Zdrój przygotował na ten okres specjalną ofertę. Martyna Węgrzyn informuje, że po sukcesie limitowanej edycji wody źródlanej w butelce o oryginalnym kształcie z wizerunkami bohaterów kreskówki „Angry Birds”, na rynku pojawią się nowe warianty opakowań z postaciami z kinowych przebojów dla najmłodszych. Wspierać je będzie silna kampania w mediach i punktach sprzedaży. – Druga tegoroczna nowość, wspierana w okresie powrotu do szkoły, to linia trzech produktów, przygotowanych z myślą o wsparciu rodziców w zachęcaniu dzieci do picia wody metodą małych kroków. Poza wodą źródlaną linia obejmuje również warianty smakowe, mające być pomostem pomiędzy wysoko słodzonymi napojami a wodą, która powinna stanowić większość wypijanych przez dziecko płynów – tłumaczy przedstawicielka firmy Żywiec Zdrój.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.