14.12.2019/18:00

Najważniejsze informacje tygodnia: UOKiK, Sejm RP, Tesco, Lidl, Chata Polska, Biedronka, Makro

W kończącym się tygodniu Sejm przyjął nowelizację ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. UOKiK wydał zgodę na przejęcie sklepów Tesco przez Leroy Merlin oraz powiadomił o wszczęciu postępowania przeciwko Allegro, które może wykorzystywać przewagę wobec kontrahentów. Pisaliśmy również o Chacie Polskiej, Lidlu, Biedronce oraz budowie nowego hipermarketu bi1.

1. Sejm zagłosował ws. nowelizacji ustawy o podatku handlowym. Teraz pora na Senat
Podczas drugiego posiedzenia Sejmu obecnej kadencji, posłowie głosowali nad rządowym projektem zmiany ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Posłowie przyjęli nowelizację, która przedłuża zawieszenie poboru podatku do 1 lipca 2020 r.

2. Leroy Merlin ma zgodę na przejęcie sklepów Tesco w Polsce
Realizując strategię dynamicznego rozwoju, Leroy Merlin Polska kupi trzy obiekty, których sprzedaż zapowiedziała sieć hipermarketów Tesco, zlokalizowane w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni oraz Bydgoszczy. Transakcja została zaopiniowana przez UOKiK i wkrótce nastąpi jej realizacja.

3. Czy Allegro wykorzystuje przewagę wobec kontrahentów? UOKiK może nałożyć karę nawet 170 mln zł
UOKiK podał szczegóły postępowania przeciwko Allegro. Urząd podejrzewa największy serwis pośrednictwa sprzedaży w polskim e-commerce o to, że wykorzystuje swoją pozycję względem innych sprzedawców internetowych. Sprawa dotyczy pozycjonowania ofert i funkcji platformy dostępnej tylko dla Oficjalnego Sklepu Allegro.

4. Właściciel Makro Cash&Carry z największym od dekady wzrostem w segmencie hurtowym
Grupa Metro, do której należy m.in. sieć hurtowni Makro Cash&Carry, zwiększyła sprzedaż porównywalną o 2,4 proc. w pełnym roku fiskalnym 2018/2019. Firma chwali się, że w biznesie hurtowym tak dobrego wyniku nie odnotowała od równo dziesięciu lat.

5. Biedronka z rekordowym wzrostem wydatków reklamowych
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, w okresie od stycznia do końca października zwiększył wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych aż o 34,5 proc. względem tego samego okresu minionego roku - wynika z wyliczeń portalu wirtualnemedia.pl opartych na danych Kantar Media.

6. Dyskonty faktycznie mają problem z różnicami cen produktów na półce i przy kasie
Czy różnica cen produktów na półce i przy kasie to rzeczywiście istotny problem? Których formatów sklepowych dotyczy on najczęściej? Na prośbę portalu wiadomoscihandlowe.pl agencja Inquiry sprawdziła, jak to zjawisko wygląda z perspektywy konsumentów w poszczególnych kanałach sprzedaży.

7. Tesco rozważa sprzedaż swoich sklepów w Tajlandii i Malezji. Co z Polską?
Grupa Tesco PLC potwierdziła, że ​​"w następstwie zainteresowania (potencjalnych inwestorów - red.) firma rozpoczęła przegląd opcji strategicznych dla swoich przedsiębiorstw w Tajlandii i Malezji, w tym ocenę możliwej sprzedaży tych przedsiębiorstw."

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.