29.01.2020/20:21

Najważniejsze trendy w e-commerce na 2020 r. [BADANIE]

Raport e-commerce Trends 2020 podsumowuje badanie przeprowadzone przez Divante wspólnie z Instytutem Kantar. Przeanalizowano12 trendów przyszłości, a także dokonano podsumowania ubiegłego roku, m.in. tych trendów, które wygenerowały najwyższe poziomy ROI i stanowiły istotny czynnik w procesie skalowania sprzedaży. W badaniu wzięło udział ponad 250 ekspertów i managerów e-commerce, którzy opowiedzieli o wdrażaniu innowacji w obszarze sprzedaży online.

– Sektor e-commerce znajduje się w czołówce zmian technologicznych. Niestety, gdy rewolucje technologiczne ogłasza się co kwartał, można czuć się zagubionym podczas wybierania ścieżki biznesowej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przebadać 40 trendów w sektorze e-commerce, ocenić je na podstawie opinii praktyków, a następnie wybrać najbardziej kluczowe kierunki rozwoju – mówi Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante.

Dzisiejszy e-commerce to przede wszystkim użytkownik. Nowoczesne płatności mobilne, social selling, sztuczna inteligencja, voice commerce – wszystkie te znaczące trendy muszą służyć konsumentom, a nawet przekraczać jego potrzeby. Wielcy gracze już przyjęli podejście zakładające, że to użytkownik stoi w centrum uwagi, a coraz więcej firm tworzy dedykowane zespoły, które regularnie wyszukują i wdrażają trendy technologiczne. Głównym pytaniem wciąż pozostaje – które trendy warto wdrażać?

Mobile to sposób na wyższą konwersję

Technologie mobile okazały się najważniejszą grupą inwestycji prowadzonych w 2019 r. w sektorze e-commerce - od tych najbardziej oczywistych, tj. aplikacji i płatności, do nowszych, jak social commerce lub marketplaces, które jednak przejmują wiodącą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Cały czas rośnie również popyt wśród użytkowników na rozwiązania mobilne i firmy będą poszukiwać coraz to nowocześniejszych rozwiązań, pozwalających na ułatwienie procesu sprzedażowego w kanale e-commerce.

Big Data jako klucz do umysłów użytkowników

Firmy chcą odpowiadać na potrzeby konsumentów i dlatego przywiązują wielką wagę do rozwiązań wykorzystujących gromadzenie i przetwarzanie danych, np. Big Data, uczenia maszynowego (Machine Learning) czy sztucznej inteligencji (AI). Nic w tym dziwnego, ponieważ dane to potężne narzędzie do zrozumienia klientów i budowania ich zaangażowania. W oparciu o big data firmy mogą precyzyjnie personalizować swoją ofertę i tworzyć rekomendacje dopasowane do klienta … a w efekcie pomagają w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.

Sztuczna inteligencja w nieunikniony sposób zmienia zasady gry

Zważywszy na eksplozję danych, z którymi musimy sobie radzić, sztuczna inteligencja to naturalny następny krok w rozwoju. Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) wspiera firmy w zrozumieniu danych i podsuwaniu klientowi idealnie dopasowanych sugestii. Powoli staje się ona czynnikiem w zasadniczy sposób zmieniającym zasady e-commerce i nie tylko, będzie miała coraz większy wpływ na niemal każdy aspekt naszego życia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.