29.05.2018/10:28

Najwięcej na promocję wydały dyskonty, markety budowlane i elektromarkety

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w branży handlowej i farmaceutycznej, w kwietniu 2018 roku. Dane pokazują, że wciąż wzrastają wydatki reklamowe firm z branży handlowej. Okres wiosenny sprzyja promocji sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do odświeżenia mieszkań oraz przygotowania ogrodów na majówkę.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.

W kwietniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych – jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem można mówić o kwocie mniejszej o ok. 10 mln zł. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD.

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.

Największe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej (niemal 9 mln zł) - po raz kolejny – wygenerowała marka Ibuprom, wyprzedzając tym samym NeoMag, Rostil, Therm Line i Iladian.

Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej znalazły się tabletki przeciwbólowe, suplementy diety, preparaty do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci oraz witaminy.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • trotko 16.06.2018

    No tak, zaczynali tu od malutkiej firmy

  • sadek 12.06.2018

    Co chwilę widzę reklamy media experta - cieszyć się że to polska sieć

  • ozon 01.06.2018

    W emdia expercie jest ankieta do wypełnienia i jak coś się kupi i mozna wygrać 750 zł. To jest pomysł na promocje.

  • niok 30.05.2018

    @4 haha, to prawda. Swoja droga dawno żadnej nowej reklmy nie puszczali...

  • fuki 30.05.2018

    Myślałem ze ME wydąło więcej, ale tak czy owak nikt nie przbeje reklamy z Lisowską. Włąąąączamy, niskie ceny!

  • majka 30.05.2018

    Co chwilę w radio słyszę o kolejnych promocjach od media expert ;)

  • olo 30.05.2018

    Tyle dobrze ;D ja im kibicuję też właśnie dlatego

  • jaceko 29.05.2018

    Polski media expert na drugim miejscu - miło ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.