Najwięcej na promocję wydały dyskonty, markety budowlane i elektromarkety
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w branży handlowej i farmaceutycznej, w kwietniu 2018 roku. Dane pokazują, że wciąż wzrastają wydatki reklamowe firm z branży handlowej. Okres wiosenny sprzyja promocji sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do odświeżenia mieszkań oraz przygotowania ogrodów na majówkę.
Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.
W kwietniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych – jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem można mówić o kwocie mniejszej o ok. 10 mln zł. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD.
Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.
Największe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej (niemal 9 mln zł) - po raz kolejny – wygenerowała marka Ibuprom, wyprzedzając tym samym NeoMag, Rostil, Therm Line i Iladian.
Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej znalazły się tabletki przeciwbólowe, suplementy diety, preparaty do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci oraz witaminy.
8 komentarzy
-
16.06.2018
No tak, zaczynali tu od malutkiej firmy
-
12.06.2018
Co chwilę widzę reklamy media experta - cieszyć się że to polska sieć
-
01.06.2018
W emdia expercie jest ankieta do wypełnienia i jak coś się kupi i mozna wygrać 750 zł. To jest pomysł na promocje.
-
30.05.2018
@4 haha, to prawda. Swoja droga dawno żadnej nowej reklmy nie puszczali...
-
30.05.2018
Myślałem ze ME wydąło więcej, ale tak czy owak nikt nie przbeje reklamy z Lisowską. Włąąąączamy, niskie ceny!
-
30.05.2018
Co chwilę w radio słyszę o kolejnych promocjach od media expert ;)
-
30.05.2018
Tyle dobrze ;D ja im kibicuję też właśnie dlatego
-
29.05.2018
Polski media expert na drugim miejscu - miło ;)
16