Nastroje społeczne Polaków na historycznie wysokim poziomie
W maju nadal, choć nieznacznie w stosunku do kwietnia, nastroje uległy poprawie. Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 0,5 pkt. i osiągnął poziom 104,4 pkt. - najwyższą wartość od ostatnich dwóch lat. Największy wzrost zanotował wskaźnik oczekiwań – o 2,56 pkt.
Ogłoszenie w mediach dobrego wyniku wzrostu PKB, jaki osiągnęła Polska w pierwszym kwartale 2017 r. spowodowało utrzymywanie się optymizmu konsumentów na wysokim poziomie, dalszą poprawę klimatu gospodarczego (wzrost aktywności inwestycyjnej i konsumpcyjnej) i związane z nim oczekiwania społeczne.
Na nieznaczny spadek wskaźnika bieżącego mogło mieć wpływ zamieszanie w mediach na temat polityki MON, MSZ i Ministerstwa Sprawiedliwości oraz niepokoje w polskim środowisku prawniczym i jego skonfliktowanie z rządem.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 11 – 17 maja 2017 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.