Nestlé i Carrefour wdrażają blockchain w kategorii odżywek dla niemowląt
Koncerny wspólnie realizują projekt wdrożenia technologii blockchain do śledzenia łańcucha dostaw odżywek dla niemowląt. Chcą w ten sposób poprawić doświadczenie zakupowe konsumentów, ułatwiając im dostęp do informacji o produktach – informuje serwis specjalistyczny The Block.
Technologia zostanie zastosowana dla całej linii mleka dla niemowląt Guigoz Bio 2 i 3, dzięki czemu nabywcy tych produktów uzyskają dostęp do kompletnej informacji o całym łańcuchu dostaw. Informacje będą dostępne po zeskanowaniu kodu QR na opakowaniu.
Zarówno Nestlé, jak i Carrefour są członkami platformy blockchain IBM Food Trust Platform. Firmy współpracowały już wcześniej we Francji, wdrażając technologię blockchain w łańcuchu dostaw produktów Moussline purée.
W lipcu br. szwajcarski koncern nawiązał współpracę z platformą blockchain OpenSC, dzięki czemu Nestle stało się pierwszą wielką firmą spożywczą na świecie, która testuje tę technologię dla zapewnienia pełnej transparentności informacji o produktach.
W październiku Carrefour poinformował o wzrostach sprzedaży mięsa, mleka i owoców dzięki zastosowaniu technologii blockchain do śledzenia drogi tych produktów z gospodarstw rolnych do sklepów.
Źródło: blockchaintechnology-news.com
1 komentarz
-
22.11.2019
Szkoda, że nie wyjaśnione, co to blockchain :-(