12.09.2017/10:12

Nestle wchodzi na szybko rosnący rynek produktów zastępujących mięso

Nestle USA przejęło firmę American Sweet Earth, która produkuje żywność zastępującą mięso. To bardzo szybko rosnący rynek, który do 2020 r. może być wart – w samych tylko Stanach Zjednoczonych – co najmniej 5 mld dolarów. Wartości transakcji nie ujawniono – informuje Retail Detail.

Produkty firmy Sweet Earth są dostępne w ponad 10 tys. sklepów w USA, w tym takich sieciach jak Whole Foods, Target, Kroger i Walmart. Przedsiębiorstwo produkuje nie tylko produkty spożywcze, które mogą zastąpić mięso, ale także szereg mrożonych posiłków gotowych do spożycia. To bardzo obiecujący rynek, który od kilku lat rośnie w tempie dwucyfrowym i już w 2020 r. może być wart więcej niż 5 mld dolarów – podkreśla Planet Retail.

– W Stanach Zjednoczonych obserwujemy proces przestawiania się konsumentów na proteiny pochodzenia roślinnego. Obecnie aż 50 proc. konsumentów stara się zwiększyć udział żywności pochodzenia roślinnego w swojej diecie, a 40 proc. chciałoby zmniejszyć spożycie mięsa – powiedział Paul Grimwood, prezes Nestle USA. 

Współzałożycielka i obecna szefowa Sweet Earth Kelly Swette będzie w dalszym ciągu wraz z mężem zarządzać spółką, która obecnie stała się własnością Nestle.

Szwajcarski gigant to kolejny globalny producent, który poprzez akwizycje rozszerza portfolio zdrowej żywności. 7 września brytyjsko-holenderski Unilever ogłosił, że przejmuje brytyjskiego producenta ekskluzywnych herbat organicznych Pukka Herbs Ltd. Firma wypracowuje przychody rzędu 30 mln funtów, ale roczne wzrosty sprzedaży sięgają 30 proc., co stawia ją na pozycji najszybciej rosnącego producenta herbaty organicznej na świecie. Wart już dziś ok. 1,6 mld euro rynek płynie na silnym trendzie wzrostowym.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.