24.06.2020/08:24

Nestle zmienia nazwy słodyczy, aby uniknąć rasistowskich skojarzeń

Firma Mars chce zmienić markę Uncle Ben’s, PepsiCo markę Aunt Jemima, a Colgate-Palmolive jedną z najbardziej popularnych w Azji past do zębów – Darlie. Wszystko po to, aby uniknąć utrwalania rasistowskich stereotypów. Teraz na podobny krok zdecydowała się także firma Nestlé.

Chodzi o australijskie marki słodyczy Chicos i Red Skins, produkowane przez koncern Nestlé. Nazwy te odnoszą się kolejno do określeń używanych wobec osób pochodzenia latynoskiego oraz Indian, dlatego koncern spożywczy przyznał, że :nie są zgodne z wartościami firmy”.

Decyzja o zmianie nazw została już podjęta, jednak na razie nie wiadomo, jak będą brzmiały nowe. Red Skins to żelki o smaku malinowym, a Chicos - czekoladowe galaretki.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • niki 24.06.2020

    Margaryna "Palma"
    Jak ja się cieszę, ten mój grajdołek, zaścianek, dom. Nim do nas to dojdzie, społeczeństwo tak się napatrzy na zagraniczne media, że to będzie najskuteczniejsza "ideologiczna szczepionka".

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.