Netto 3.0 - skandynawski koncept dyskontu spożywczego w natarciu
Grupa Salling kontynuuje dynamiczną modernizację swoich sklepów dyskontowych Netto w Polsce, Danii i Niemczech. Placówki w koncepcie Netto 3.0 definiują według władz firmy współczesny skandynawski salep dyskontowy.
Jeff Salter, starszy dyrektor w należącej do Grupy Salling sieci Netto poinformował, że w Danii ruszył właśnie 100. sklep w koncepcie 3.0. Do końca roku konwersji zostanie poddanych ok. 150 placówek, w sytuacji gdy na duńskim rynku działa obecnie ponad 500 dyskontów pod tym szyldem.
Z informacji portalu wiadomoscihandlowe wynika, że w Polsce działają już 44 sklepy w pełnym koncepcie Netto 3.0 i 63 placówki w wersji 3.0 Light. Czym różnią się od siebie obie te dwa koncepty sklepu? Wersja Netto 3.30 Light powstaje w lokalizacjach, które nie mogą w pełni spełnić wymogów koncepcji nowego sklepu, są np. zbyt małe lub ich układ nie pozwala na wprowadzenie wszystkich elementów sklepu 3.0 w pełnej wersji (brak pieca do odpieku pieczywa, mniejsze – niż zakłada projekt - działy z pewnymi rodzajami oferty, czy zbyt małe zaplecze).
Władze sieci Natto Polska zapowiedziały na 2020 r. dalszą modernizację kilkudziesięciu sklepów, a także otwarcie ok. 20-25 sklepów w koncepcie 3.0. To oznacza, że firma zarządzająca obecnie siecią ok. 380 placówek może na koniec tego roku przekroczyć próg 400 sklepów na polskim rynku. W kolejnych latach operator zapowiada przyspieszenie ekspansji do 35-40 sklepów rocznie.
Wszystkie nowe placówki otwierane są w koncepcie Netto 3.0, który charakteryzuje większa przestronność, liczne rozwiązania proekologiczne, lepsze wyposażenie i szersza oferta asortymentowa, obejmująca m.in. szybko rozwijaną markę własną Premieur z wyborem żywności premium. Koncept to przede wszystkim komfortowe przestrzenie, dzięki którym robienie zakupów staje się przyjemniejsze. To także szersza oferta produktów z różnych kategorii, które trafią zarówno do młodszych, jak i starszych konsumentów. Standardem jest duży wybór świeżych warzyw i owoców, produktów bezglutenowych, bezlaktozowych i bezcukrowych, a także zdrowych artykułów z certyfikatem BIO i ECO. Na osoby żyjące „w biegu” czeka strefa z produktami TO GO, oferująca szybkie i świeże przekąski, sałatki oraz soki, a także świeżo parzoną kawę i wypiekane na miejscu pieczywo.
Netto Polska ma ok. 380 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów.
2 komentarze
-
02.06.2020
Kasy są. W Lidlu. W Biedronce.
-
01.06.2020
A gdzie kasy samoobsługowe?
17