05.07.2021/13:56

Netto chce inwestować w marki własne. Przyjrzy się umowom z dostawcami przejętymi po Tesco

Przez ostatnie dwa lata Netto w Polsce pracowało nad nową strategią asortymentową. Jakie są efekty tych zmian? Nowe produkty pojawiły się przede wszystkim w standardzie konceptu Netto 3.0. Sieć będzie się przyglądać asortymentowi konkurencji i umowom z producentami przejętymi wraz z kupnem sklepów Tesco.

Netto udoskonalając swoje sklepy pracowało nad poprawą doświadczenia zakupowego i nad ofertą. Jakiś czas temu sieć zakończyła głęboką optymalizację asortymentu. Część produktów zniknęła z półek, ale jeszcze więcej – często nowych - na nich się pojawiła. Jak zapewniły portal wiadomoscihandlowe.pl władze spółki, wyniki sprzedaży pokazują, że koncepcja poszerzenia oferty okazała się słuszna i tego oczekiwali klienci. 

Netto wprowadzając zmiany nie tylko uwzględniło nowe trendy, jak np. większa dostępność produktów bio, bez laktozy czy bez glutenu, ale także przyjrzało się ofercie konkurencji. Mocno uzupełniona została przede wszystkim kategoria fresh, ale też kategoria personal care oraz bake off, które stały się standardem konceptu Netto 3.0. 

Sieć w 2020 r. wprowadziła ponad 500 nowych linii produktowych do sklepów, a 90 proc. z nich to produkty od polskich dostawców. Poszerzyła także asortyment warzyw i owoców do 130 produktów, wkrótce ma być ich jeszcze więcej. Wprowadzono także ponad 80 nowych produktów marek własnych. W asortymencie marek własnych poprawiono jakość produktów i opakowań dla ponad 150 produktów. Sieć pracuje też nad tym, aby zmniejszać negatywny wpływ na środowisko, także jeśli chodzi o technologie i surowce stosowane podczas produkcji opakowań marek własnych.

Z początkiem roku Netto miało ok. 3000 artykułów w stałym asortymencie, w tym ok. 120 linii private label, a do tego 270 linii spotowych (in-outowych) tygodniowo. Na strategię asortymentową sieci wpłynęło także przejęcie sklepów Tesco, bo była ona zmuszona do porównania oferty obydwu brandów. 

Marka własna to pomysł na to, jak sieć Netto chce przyciągnąć do siebie stałych klientów, dlatego stawia na jej jakość i dopasowanie do potrzeb klientów. Sieć zapowiada, że w najbliższych latach będzie systematycznie zwiększać liczbę SKU dostępnych pod marką własną. Jednocześnie sieć stale pracuje nad doborem asortymentu tak, aby jak najlepiej wpisać się w potrzeby polskiego klienta.

Produkty private label w Tesco miały większy udział w sprzedaży niż ma to miejsce w przypadku Netto. Nie pozostanie to bez wpływu na przyszły rozwój oferty marki własnej. Sieć zapowiada, że będzie chciała współpracować z częścią producentów współpracujących dotąd z Tesco, tak, aby stworzyć nowe produkty dla klientów. Jednak ostateczne decyzje w tej sprawie wyznaczy decyzja UOKiK.
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Stonka niet 05.07.2021

    Mogli by dać produkty pod marką własną z zagranicy a przede wszystkim z ich rodzimej Danii. Różnorodność bo tego w polskich sklepach brakuje np chipsy dla wszystkich robi polsnack cola refrosco wędliny sokolow morlinami i tarczynskim pogania nudy i jakością często bywa średnio. Czemu 2 netto są tylko 2 rodzaje zagranicznej wędliny salami i poledwica lososiowa. A reszta co wszyscy. Na plus dobre sery z Holandi przyprawy w młynkach i pojemniczkach troche dobrych lodów z importu własnej marki pizza i warzywa chińskie na patelnie wloskie sosy i makarony. Ketchup byl z portugali bardzo ok a teraz jak wszyscy dawtona bezsens. Nie wróżę sukcesu

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także