Netto organizuje wielkie wyprzedaże w zamykanych sklepach Tesco. Klienci kupią nawet meble sklepowe
Sieć Netto zatrudniła Gordon Brothers do pomocy w zamykaniu części przejętych niedawno sklepów Tesco w Polsce, które czekają na rebranding. Akcja czyszczenia półek i sprzedawania wszystkiego, co tylko da się sprzedać, już wystartowała w pierwszych lokalizacjach.
Per Bank, CEO Grupy Salling - właściciela sieci Netto - opublikował filmik, który pokazuje, jak wyglądać będą hiper- i supermarkety Tesco w okresie tuż przed zamknięciem na czas gruntownego remodelingu. Na krótkim wideo widzimy tłumy klientów odwiedzających placówkę, w której już wkrótce zamiast jednego sklepu będą działać dwa punkty handlowe.
Zamykane Tesco, po którym oprowadza nas szef Salling Group, ma około 2 tys. mkw. W najbliższym czasie, przez pięć do sześciu tygodni, w placówce odbywać będą się intensywne wyprzedaże, które poprzedzą tymczasowe zamknięcie sklepu. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, pod koniec akcji klienci będą mogli kupić nawet... regały i sprzęt sklepowy.
Już dziś na drzwiach sklepu znaleźć można zachęcające do odwiedzin i zakupów hasła w stylu "Całkowita wyprzedaż". Komunikaty o promocjach dosłownie biją po oczach, podobnie jak informacja o tym, że sklep wkrótce zostanie zamknięty. Towary, które się nie sprzedadzą w pierwszych tygodniach akcji, z czasem zapewne zostaną przecenione jeszcze bardziej. Wszystko po to, by pozbyć się z obiektu w zasadzie wszystkich pozostałości po Tesco.
Po wspomnianych 5-6 tygodniach obiekt zostanie podzielony na dwie części. Docelowo w tym miejscu działać ma nie jeden, lecz dwa sklepy. Jednym z nich będzie oczywiście dyskont Netto w najnowszym koncepcie 3.0 (średnia powierzchnia sali sprzedaży sklepów duńskiej sieci to ok. 700 mkw). Zaraz obok pojawi się natomiast nowy najemca. Per Bank sugeruje w swojej wypowiedzi, że być może sąsiadem Netto zostanie... inna duńska sieć, a mianowicie Jysk.
Po kolejnych 5 lub maksymalnie 6 tygodniach Netto oficjalnie wystartuje w tej lokalizacji. Pracę w sklepie znajdą osoby zatrudnione obecnie w Tesco. Tym samym cały proces zamknie się w kilkunastu tygodniach. Warto podkreślić, że w marketach Tesco o mniejszej powierzchni podobne wyprzedaże uruchamiane będą nieco bliżej daty zamknięcia sklepu, a i sam remodeling połączony z rebrandingiem będzie krótszy.
Przypomnijmy, że przejęcie 301 sklepów Tesco w Polsce przez właściciela sieci Netto sfinalizowane zostało 16 marca 2021 r. To wtedy pieniądze za transakcję przekazane zostały Brytyjczykom. Wartość transakcji opiewała na 900 mln zł.
Netto ma teraz maksymalnie 18 miesięcy na rebranding kupionych sklepów - przez tyle czasu przejęcie placówki mogą jeszcze korzystać z szyldu Tesco. Rebranding ruszył na początku kwietnia.
5 komentarzy
-
23.08.2021
U mnie całe Tesco oblepione tak samo, a w środku żadnych promocji, serio, normalne ceny. Do tego kasy czy nawet wiata na wózki oblepiona ceną. Ale żeby kupić coś po np. -50% to nic.
-
17.04.2021
Wymieńcie jakieś przykładowe okazje, które upolowaliście.
-
17.04.2021
Napiszę krotko: to była wyprzedaż Marzenie, mega okazje. Szczecin.
-
17.04.2021
Polska kolonialna, o to walczyli nasi potomkowie, aby nawet polskiego nie było w użyciu codziennym?
-
16.04.2021
Co to za słowo Rebranding?
8