27.06.2018/12:21

Netto wprowadza do oferty roślinną alternatywę mięsa dla wegan i wegetarian

Żywność w wersji wege cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków, którzy myślą o ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Obserwując ten trend oraz potrzeby konsumentów, sieć Netto wprowadziła do swojej oferty roślinny zamiennik mięsa pod marką Naturli. Mielone w wersji wege jest już dostępne we wszystkich sklepach sieci.

Grono osób, które zaliczają się do wegetarian i wegan, regularnie rośnie w naszym kraju – mówią o tym dane agencji badawczej Mintel, według której już 15 proc. konsumentów zrezygnowało z jedzenia mięsa. Wielu respondentów deklaruje, iż stara się na co dzień spożywać mniej produktów pochodzenia zwierzęcego, a ich decyzja podyktowana jest chęcią dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Aby zaspokoić potrzeby organizmu na zawarte w mięsie składniki pokarmowe, klienci – wegetarianie poszukują zamienników białka zwierzęcego. Często zależy im także na tym, aby roślinny zamiennik jak najbardziej przypominał mięsne produkty po względem wyglądu i smaku, dzięki czemu nie trzeba drastycznie zmieniać swoich przyzwyczajeń żywieniowych.

Odpowiedzią na potrzeby tych właśnie osób jest roślinny produkt mielone Naturli, który wygląda i smakuje jak… wołowina. Można go znaleźć w sklepach Netto, w ladach chłodniczych, tuż obok prawdziwej mielonej wołowiny. Mielone Naturli swój smak, wygląd i konsystencję zawdzięcza formule, która została opracowana w Danii. Tekstura i białko to zasługa soi i pszenicy, tłuszcz pochodzi z kokosa, smak umami z migdałów, pomidorów i borowików, a kolor od buraków. Mielone Naturli to baza do przygotowania sosu bolognese, kotletów mielonych w wersji wege, lazanii i wielu innych dań, do których zazwyczaj dodaje się mieloną wołowinę.

Sięganie po roślinne zamienniki mięsa przyczynia się również do dbania o środowisko naturalne. Produkcja takiej właśnie żywności wiąże się ze znacznie mniejszą emisją dwutlenku węgla i oszczędnym zużyciem wody. Opakowania marki Naturli zostały stworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego, składają się co najmniej w 50 procentach z tworzywa sztucznego, pochodzącego z odzysku.

Wprowadzenie alternatywy dla wegetarian i wegan to kolejny krok marki Netto w kierunku poszerzania oferty zdrowych i ekologicznych produktów, które obecnie można kupić m.in. w ramach Półki Zdrowia.

– Trend prozdrowotny jest bardzo widoczny na rynku, a jako Netto chcemy być na bieżąco z potrzebami naszych klientów. Nie tylko śledzimy trendy, ale też staramy się je przewidywać i z wyprzedzeniem wprowadzać nowości. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce uruchomiliśmy Półkę Zdrowia z szeroką propozycją produktów wege, bezglutenowych czy ekologicznych. Obecnie znajduje się ona w każdym naszym sklepie. Mamy nadzieję, że roślinne mielone także zyska szerokie grono sympatyków, którzy pragną żyć i jeść zdrowiej – mówi Janusz Stroka, prezes Zarządu Netto Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.