Netto zainwestuje w rebranding sklepów Tesco w Polsce ponad 1 mld zł
Michael Løve, CEO Netto International zapowiedział, że duński dyskonter zainwestuje w przekształcenie sklepów Tesco w nowe sklepy Netto 3.0 ponad 1 mld zł. To oznacza, że wraz z kwotą przeznaczaną na zakup sklepów i magazynów brytyjskiej sieci Netto wyda na rozwój w Polsce ok 2 mld zł.
Należąca do duńskiego koncernu Salling Group, sieć dyskontów Netto poinformowała dzisiaj o podpisaniu umowy na zakup 301 sklepów i dwóch 2 magazynów Tesco w Polsce. Wraz z aktywami Netto przejmie ok 7000 pracowników sieci. Wartość transakcji została oszacowana na 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne, w tym przez polski
- Współpracując z zespołami Netto i Tesco zainwestujemy ponad 1 miliard złotych w przekształcenie obecnych sklepów Tesco w nowe sklepy Netto 3.0, radykalnie zmieniając oblicze Netto w całej Polsce. Dzięki 38 milionom obywateli, rozwijającej się gospodarce i około 650 sklepom Netto będzie w stanie kontynuować swoją podróż – komentuje Michael Løve, CEO Netto International.
Szef międzynarodowych operacji Netto podkreśla, że sieć w Polsce działa od 1995 roku i w tym czasie rozwinęła się organicznie do 386 sklepów. - W ciągu ostatnich 3 lat spędziłem dużo czasu w Polsce i zawsze jestem pod wrażeniem przedsiębiorczości i tempa zmian, które widzę, że dzieją się wszędzie w Polsce. W tym duchu polski zespół Netto ciężko pracował nad opracowaniem koncepcji Netto (3.0), zakresu i marki, dając nam zaufanie do biznesu i chęć dokonania tej bardzo znaczącej inwestycji – podsumowuje Michael Løve.
Janusz Stroka, prezes Netto Polska, z entuzjazmem odnosi się do perspektywy wprowadzenia konceptu Netto w całym kraju: – Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie – mówi prezes Stroka.
Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.
– Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty – dodaje Janusz Stroka. - Transakcja stwarza ogromne możliwości rozwoju zarówno naszym pracownikom, jak i naszym partnerom biznesowym. Chcemy kontynuować współpracę z naszymi najlepszymi dostawcami i partnerami, aby wspólnie dostarczać klientom wartość, jakiej oczekują i z jakiej jesteśmy znani. Jestem przekonany, że wraz z naszymi nowymi współpracownikami zapewnimy polskim klientom bezkonkurencyjną ofertę, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i wspaniałe doświadczenie zakupowe w nadchodzących latach.
Netto Polska zatrudnia ok. 5,5 tys. pracowników. Pierwszy sklep Netto w Polsce został otwarty w 1995 roku w Szczecinie, gdzie Netto Polska ma swoją siedzibę. W Niemczech, Danii i Polsce Netto prowadzi prawie 1250 sklepów
4 komentarze
-
22.06.2020
Sugeruję czytać artykuły na drugą rękę. Masa błędów już w pierwszych akapitach. Głównie brak przecinków. Pzdr.
-
18.06.2020
NETTO nie ma siedziby w Szczecinie, z Motańca jest ze 20 km do Szczecina.
-
18.06.2020
Co na to Lidl i Biedronka?
-
18.06.2020
Trzym kciuki - konkurencja jest zawsze dobra dla handlu
8