Niedziele bez handlu napędzają sprzedaż żywności przez internet
Według raportu firmy Pizzaportal.pl „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce” zakaz handlu w niedziele napędza liczbę zamówień firmom z branży gastronomicznej. Średni procentowy wzrost liczby zamówień w niedziele niehandlowe w stosunku do niedziel handlowych, to 35 proc.
Jednocześnie jak wskazuje Piotr Kruszyński, CEO Pizzaportal.pl o ile w niedziele niehandlowe padają rekordowe ilości zamówień, to w dwa dni poprzedzające taką niedzielę, czyli sobotę i piątek zamówienia są niższe od średniej.
Polacy zamawiają więcej nie tylko w niedziele bez handlu, ale także w inne dni wolne. - Bardzo mocne są weekendy i święta takie jak Walentynki, Andrzejki czy Święto Niepodległości, w te dni zamówienia rosną nawet o 50 proc. Lubimy jeść podczas transmisji wydarzeń sportowych. Świadczy to o naszym zamiłowaniu do świętowania i potrzebie spędzania ważnych chwil z najbliższymi – rodziną i przyjaciółmi – dodaje CEO Pizzaportal.pl.
6