28.12.2020/20:59

Niemieckie supermarkety i dyskonty sprzedały o 7,5 proc. więcej mrożonek

Mieszkańcy Niemiec kupili w 2020 roku znacznie więcej mrożonek niż w roku poprzednim. Supermarkety, dyskonty i firmy kurierskie sprzedały o 7,5 proc. więcej żywności mrożonej - poinformowało branżowe stowarzyszenie Deutsches Tiefkühl-Institut.

Według wstępnego podsumowania rocznego, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu odnotowano w przypadku produktów ziemniaczanych, warzyw, ryb i dań gotowych. Sprzedaż mrożonego pieczywa wzrosła o 9 proc. – podaje portal faz.de.

Szczególnie w pierwszej fazie pandemii COVID-19 konsumenci omijali sklepy, a jednocześnie lubili zaopatrywać się w żywność trwałą - wyjaśniło stowarzyszenie. Odsetek osób, które używają mrożonek kilka razy w miesiącu, znacznie wzrósł, powiedział, powołując się na ankietę stowarzyszenia.

Przemysł mrożonek rozwija się od lat. Według niej w 2019 roku przeciętny Niemiec spożywał średnio 46,9 kg mrożonek. Łącznie sprzedano 3,83 mln ton, a firmy osiągnęły obroty w wysokości 15,4 mld euro.

Jednak w tym roku wiele firm nie ma powodu do świętowania, ponieważ zazwyczaj ponad połowę ich sprzedaży stanowi obrót z gastronomią: ze stołówkami, restauracjami i sieciami fast food.

Wiosenny lockdown, widmo blokady w listopadzie i ponowne ograniczenia przed Bożym Narodzeniem oraz niepewne perspektywy dalszego rozwoju sytuacji w 2021 r. wyczerpują rezerwy i nerwy firm – informuje organizacja. Przemysł przygotowuje się na długi okres suszy i na zmiany strukturalne.

Jeśli w przyszłości więcej osób będzie pracowało częściej w domu, będzie to miało wpływ na ofertę gastronomiczną piekarni i gastronomii. Firmy musiałyby na to odpowiedzieć nowymi produktami.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także