23.09.2017/11:03

Niestandardowe koncepty dużych sieci handlowych wypełniają rynek [GALERIA]

Nowy pomysł na biznes, chęć dopasowania się do lokalizacji czy drastyczne odświeżenie wizerunku. Największe sieci na polskim rynku handlowym mają nowe pomysły na przyciągnięcie klientów.

Biedronka w Krakowie

Na przełomie marca i kwietnia Biedronka otworzyła w Krakowie sklep zupełnie niepodobny do jakiegokolwiek innego swojego obiektu. Punkt zlokalizowany jest przy Rynku Głównym, w Pałacu Spiskim. Placówka wyróżnia się na tle innych Biedronek specjalnie przygotowaną identyfikacją wizualną, a także nieco zmodyfikowanym asortymentem.

Uruchomienie sklepu przez Jeronimo Martins wymagało uzyskania zgody miejskiego konserwatora zabytków. Aby sprostać jego oczekiwaniom, Biedronka musiała przygotować specjalną identyfikację wizualną placówki. Brakuje na nim kolorowego szyldu dyskontowej sieci. Wystrój wnętrz nowej krakowskiej Biedronki nawiązuje do wyglądu miejsca znanego z archiwalnych fotografii.

Lidl w Łodzi

W marcu 2016 roku wystartował nowy budynek sklepu sieci Lidl Polska w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 16b. Budynek wyróżnia się nietypową elewacją. Została ona wykonana z gołej cegły przez co nawiązuje do pofabrycznego otoczenia. To wyróżnia budynek nie tylko na tle innych sklepów Lidla, ale także lokalnej konkurencji.

Sklep ma 1,4 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Do jego obsługi zatrudnionych zostało 20 osób. Lidl przygotował przy placówce 86 miejsc parkingowych. 

Piotr i Paweł w Warszawie

W październiku 2016 roku w unikalnym projekcie Hali Koszyki w Warszawie wystartował nowy supermarket spod szyldu Piotr i Paweł. To jeden z najbardziej nowoczesnych sklepów tej firmy na polskim rynku.

Supermarket powstał w nawiązaniu do otaczającej go Hali Koszyki. Stąd nietypowa kolorystyka sklepu, a także niestandardowe, drewniane elementy wykończenia i nowoczesne systemy oświetlenia. 

Założenia  przyświecające odnowionej, przedwojennej Hali - niegdyś kultowemu targowi warszawiaków - znalazły odzwierciedlenie w polskim sklepie. Nowością są specjalne strefy i stanowiska do ekspozycji i degustacji promowanych produktów. Owoce i warzywa wyeksponowane zostały nie tylko na drewnianych meblach, lecz również na specjalnych stołach chłodniczych.  

Tesco w Krakowie

Sklep Tesco w Krakowie przeszedł niedawno dużą zmianę. Jego powierzchnia zmniejszyła się z 12 do prawie 7 tys. mkw. To element rozwoju mniejszego konceptu marki.

- Ważne są dla nas proporcje danych produktów w poszczególnych kategoriach oraz rozbudowa oferty artykułów świeżych. To właśnie od tego działu konsument zaczyna swoją wizytę w sklepie. Następnie mamy piekarnię i lady z mięsem czyli wszystko, co świeże, obok siebie. W tym sklepie połączyliśmy w jednym miejscu dział z warzywami i owocami, dział piekarniczy, ofertę produktów nabiałowych i mięsnych oraz wędlin, to teraz jeden spójny koncept - tłumaczył Matt Simister, Chief Executive Officer, Tesco Central Europe.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • lelija 23.09.2017

    co to

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.