06.12.2021 / 08:30
StoryEditor

Nowe kanały pozyskiwania odpadów w branży recyklingowej. LEMBRO Polska – kluczowy partner branży retail

LEMBRO Polska – kluczowy partner branży retail (fot. materiał partnera)
Dynamiczny rozwój sieci handlowych wymaga równie szybkiego reagowania i działania ze strony partnerów. Ważna jest ich niezawodność, krótkie terminy realizacji, holistyczne podejście do potrzeb klienta, terminowość oraz duża elastyczność. Te wszystkie cechy posiada marka LEMBRO, która wychodzi naprzeciw potrzebom branży retail. Rozumiemy, że na mocno konkurencyjnym rynku, każda niewykorzystana godzina handlowa generuje straty. Reagujemy szybko i działamy skutecznie – podkreśla Michał Jurczok, Prezes Zarządu i Współwłaściciel LEMBRO POLSKA Sp. z o.o.

Remodeling w odsłonach

Polski rynek sieci handlowych przechodzi intensywny proces przebudowy. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy istotne zmiany. Współczesny konsument zwraca uwagę nie tylko na cenę, jakość i estetykę opakowania produktu. Coraz częściej, kluczowym kryterium staje się komfort zakupów tj. wystrój wnętrza, ekspozycja produktów, szeroka oferta produktowa. Trend ten ujawnia się zarówno w dużych miastach, jak również w małych miejscowościach. Takie podejście sprawia, że konieczne jest wprowadzenie szeregu zmian w funkcjonowaniu poszczególnych jednostek handlowych. W zależności od stanu technicznego danego obiektu oraz rozbieżności wynikającej ze standardu, w jakim sklep został zbudowany vs. ten aktualnie obowiązujący w sieci, działania remodelingowe sprowadzają się:

  • W przypadku stosunkowo niedawno oddanych do użytku obiektów handlowych wyłącznie do zmiany aranżacji (zmiana układu regałów, relokacja poszczególnych asortymentów, zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej danego asortymentu itp.). Działania tego typu mają charakter wyłącznie kosmetyczny, aczkolwiek stanowią istotny element strategii sprzedażowych.
  • Do częściowej likwidacji/przebudowy (utylizacja części wyposażenia i montaż nowych elementów). Prace remodelingowe w tym wypadku mają na celu dostosowanie obiektu do nowych trendów np. zwiększenie powierzchni ekspozycji poszukiwanych przez konsumentów produktów eko czy bio; uruchomienie strefy świeżych wypieków, wymiany wyeksploatowanych urządzeń chłodniczych.
  • Do likwidacji całkowitej (przywrócenie obiektu do stanu deweloperskiego) i przebudowy sklepu od podstaw do aktualnie obowiązujących w sieci standardów. Dzieje się tak w przypadku obiektów już mocno wyeksploatowanych, niespełniających aktualnych standardów sieci. W takich wypadkach uzasadniona jest całkowita odbudowa.
  • Do likwidacji całkowitej i doprowadzenia lokalu do stanu sprzed otwarcia sklepu i relokacji wyposażenia do nowej lokalizacji. Dotyczy to sklepów nierentownych. Są one zamykane i w całości lub częściowo (w zależności od stanu technicznego wyposażenia) przenoszone do nowych lokalizacji.

Wszystkie opisane powyżej usługi wymagają bardzo dobrej organizacji pracy. Poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Realizacja zleceń według preferencji klienta często musi być realizowana w systemie 24/7. Bardzo ważna jest sprawna i precyzyjna logistyka, jak również wysoka jakość usług na wszystkich etapach realizacji zlecenia. Przykładowo, w procesie relokacji (większość elementów wyposażenia to drogie urządzenia lub elementy, których stan powłok zewnętrznych oraz ogólny stan techniczny muszą pozostać nienaruszone) wymagane jest bardzo staranne zabezpieczenie
i przygotowanie do transportu.

Kompleksowo i skutecznie

LEMBRO działa holistycznie tj. wykonuje przebudowy, likwidacje oraz relokacje w tym, organizuje i zarządza procesem logistyki oraz kompleksowo zagospodarowuje wszystkie frakcje odpadowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów działamy w modelu 24/7 na terenie całego kraju. Ponadto udostępniamy powierzchnię magazynową na czas przebudowy i przechowujemy elementy wyposażenia przewidziane do ponownego użycia. Taki model współpracy z klientem bardzo usprawnia współpracę i ma duży wpływ na terminowość realizacji zlecenia – wyjaśnia Michał Jurczok.

Od wielu lat współpracujemy z sieciami handlowymi, które są kluczowym dla nas klientem ze względu na szeroki strumień generowanego odpadu. W związku z tym cały czas wsłuchujemy się w ich potrzeby i rozszerzamy zakres dedykowanych usług. Proces likwidacji czy przebudowy obiektów handlowych (i nie tylko handlowych – nasze usługi obejmują likwidację wszelkiego rodzaju obiektów: obiekty użyteczności publicznej, stacje benzynowe, placówki bankowe itp.) wiąże się z generowaniem odpadów, w tym szczególnie nas interesujących odpadów w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – podkreśla Bartłomiej Hajduk z MB Recycling, jednego z liderów runku przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w Polsce, udziałowca LEMBRO POLSKA Sp. z o.o.,
i dodaje:

Dysponujemy odpowiednim kapitałem społecznym i technicznym, aby w sposób profesjonalny i na dużą skalę realizować nasz główny cel tj. przetwarzać zużyty sprzęt elektryczny. Obszar usług realizowanych przez LEMBRO postrzegamy jako bardzo istotny kanał w pozyskiwaniu odpadów kierowanych do naszych instalacji. W październiku, wspólnie z Panem Michałem Jurczokiem, podjęliśmy decyzję o powołaniu spółki LEMBRO Polska Sp. z o.o. (wcześniej działania operacyjne z dużymi sukcesami były realizowane pod szyldem LEMBRO Michał Jurczok). Silne wsparcie dużego i stabilnego partnera jakim jest Grupa MB (własne zaplecze logistyczne, infrastruktura magazynowa, potężna siła robocza – grupa obecnie zatrudnia ponad 500 pracowników)  bardzo mocno przekłada się na dalszy dynamiczny rozwój LEMBRO i zauważalny strumień odpadów elektrycznych, które dzięki kompleksowym usługom trafiają do profesjonalnych instalacji.

Usługi serwisowe i system kaucyjny

Usługi LEMBRO to nie tylko obszar związany z przebudowami, likwidacjami, montażami i demontażami różnego rodzaju obiektów. LEMBRO to również ogólnopolska sieć serwisów RTV, AGD, IT, która zacznie w pełnym zakresie funkcjonować już z początkiem nowego roku. Rodzaj usług sieci serwisowej stanowi odpowiedź na potrzeby sieci handlowych.

Aktywnie pracujemy nad wdrożeniem usługi facility management w tym usługi tzw. „złotej rączki”, która przez klientów sieciowych jest bardzo poszukiwana na rynku. Usługi tego typu są dostępne, problemem jednak pozostaje ich dyskusyjna jakość i terminowość realizacji. My dostrzegamy ten problem. Rozumiemy, że warunkiem jest wysoka jakość usługi, gdyż przekłada się ona bezpośrednio na niezakłóconą i ciągłą pracę jednostki handlowej. Dla nas oferowanie usług najwyższej jakości jest priorytetem – komentuje Michał Jurczok.

Ponadto Spółka intensywnie pracuje nad kompleksową ofertą dedykowaną sieciom handlowym, która dotyczy zagadnień związanych m.in. z obsługą systemów depozytowych, które zgodnie z nowymi wymogami prawnymi już niebawem powinny zafunkcjonować również w Polsce. Usługa będzie obejmować logistykę i zagospodarowanie odpadów zebranych w ramach oferowanych w tym zakresie przez sieci handlowe rozwiązań, obsługę kompleksową projektów pilotażowych – co w opinii Bartłomieja Hajduka, stanowić będzie bardzo istotne wsparcie dla sieci handlowych, które będą musiały szybko wypracować najbardziej efektywne rozwiązania. Obejmie ponadto wszelkiego rodzaju usługi serwisowe, których celem będzie zapewnienie ciągłości pracy wdrożonego przez sieć systemu kaucyjnego.

LEMBRO w jezyku portugalskim oznacza „zapamiętaj”. Misją firmy jest świadczenie kompleksowych usług dedykowanych dla branży retail, ale także wychodzenie naprzeciw potrzebom producentów urządzeń elektrycznych i elektronicznych oraz klientów instytucjonalnych. Więcej informacji na stronie: https://lembro.pl/

25. kwiecień 2024 02:49