26.02.2014/14:48

Nowość: palety wystawowe

Coraz więcej detalistów dostrzega potencjał w wykorzystaniu palet wystawowych.

Ze względu na rozmiary (800 x 600 i 600 x 400 mm), są  z powodzeniem używane do ekspozycji produktów w strefie przykasowej i w alejkach sklepowych nie utrudniając ruchu klientów. Zapewniają również większą skuteczność i mniejszą czasochłonność przy zatowarowaniu ekspozycji. Atutem jest też łatwość ich przemieszczania zwiększająca możliwość wprowadzania modyfikacji na terenie sklepu. Udowodniono, że 65 proc. kosztów łańcucha dostaw generuje ostatni odcinek drogi produktu zwany ,,ostatnią milą’’. Przeciętny klient ogląda 300 artykułów na minutę. Ponieważ blisko 80 procent zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu, więc estetyczne opakowanie pełni rolę zbliżoną do inwestycji reklamowej.  W Europie półpalety (600 mm x 800 mm) są dziś standardem w większości sieci handlowych, głównie dyskontowych. Rośnie również zainteresowanie nowym formatem ćwierćpalety (400 mm x 600mm), która ma konstrukcję umożliwiającą producentom tworzenie indywidualnych ekspozycji produktów. Jedną z wiodących firm oferujących na rynku palety wystawowe jest firma CHEP. Dzięki jej paletom wystawowym możliwe jest obniżenie kosztów operacyjnych m.in. poprzez zredukowanie uszkodzeń towarów, zmniejszenie ilości odpadów w łańcuchu dostaw, lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni oraz poprawa dostępności produktów w sklepach dzięki łatwiejszemu zatowarowaniu. Proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej i zwiększa się jego efektywność. Maleją również koszty bezpośrednie..

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.