Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

11.03.2013 / 11:35
StoryEditor

O komarach myśl już w marcu

Anna Śnieżko, specjalista ds. marketingu w firmie Bros ()
Tegoroczna wyjątkowo łagodna zima może oznaczać, że lato upłynie pod znakiem walki z plagą komarów. Dla detalistów to szansa na dodatkowy zarobek, pod warunkiem że odpowiednio wcześnie wyeksponują środki na owady.

Czy jest sens blokować półkę środkami owadobójczymi w marcu – miesiącu, kiedy temperatura spada jeszcze poniżej zera? Niektórzy detaliści twierdzą, że tak. Ta pozornie przedwcze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
17.12.2025 / 16:13
StoryEditor
Lojalność klientów w e-commerce. Dlaczego Polacy wracają do marek, ale rzadko są im wierni?
Lojalność klientów w e-commerce 2025. Co naprawdę buduje przywiązanie do marki? (fot. Shutterstock)

Lojalność klientów od lat uchodzi za jeden z fundamentów stabilnego wzrostu w handlu. Najnowsze dane pokazują jednak, że powtarzalne zakupy internetowe coraz rzadziej oznaczają prawdziwe przywiązanie do marki. Czym dziś jest lojalność w polskim e-commerce i dlaczego niektóre branże powinny zachować szczególną czujność?

Badanie "Lojalność w e-commerce 2025", zrealizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute pokazuje, że powtarzalne zakupy nie zawsze wynikają z realnej rela...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 10:32
StoryEditor
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako „Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako ”Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary (Fot. Lidl Polska + X.com/Bartosz Czarniak)

W sklepach Lidla pojawiała się hiszpańska szynka. Jednak sprzedawano ją w opakowaniach z logo „Produkt polski”. Jaka kara może grozić sieci handlowej? Jak Lidl się tłumaczy?

W artykule przeczytasz:

  • W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”
  • IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla
  • Jaki się tłumaczy Lidl?
  • Jaka kara grozi za wprowadzanie zagranicznych towarów z logo „Produkt polski”?
  • Raport IJHARS: Skala nieprawidłowości w oznaczeniach „Produkt polski

W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”

W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia, na których widać opakowanie szynki wieprzowej marki "Rzeźnik". Jest to marka własna produktów mięsnych sieci Lidl. Na opakowaniu widnieje informacja, że zarówno miejsce chowu trzody chlewnej, jak i uboju to Hiszpania. Jednak na opakowaniu znajduje się także logo „Produkt polski”.

IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla. Kontrole w 46 sklepach

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) poinformowała wiadomoscihandlowe.pl, że już podjęła działania w celu weryfikacji oznakowania i wyjaśnienia tej sprawy. Kontrole mają być przeprowadzone zarówno w dyskontach Lidla, jak i w zakładzie produkcyjnym, z którego mięso trafiło do sieci. 

– Oznakowanie mięsa przy wykorzystaniu logo „Produkt polski” jest możliwe tylko w przypadku, gdy mięso to zostało pozyskane ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli choćby jeden z etapów wytwarzania mięsa odbywałby się w innym kraju, np. w Hiszpanii, wówczas umieszczenie na takim mięsie informacji „Produkt polski” jest niedopuszczalne – informuje Joanna Narożniak, główny specjalista ds. mediów w IJHARS. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. grudzień 2025 15:32