26.10.2018/08:54

Obrońcy zwierząt protestują pod Krakowskimi Kredensami

Stowarzyszenie Otwarte Klatki urządziło 20 października pod sklepem Krakowskiego Kredensu na Nowym Świecie w Warszawie happening skierowany do klientów firmy, która ma uświadomić ich, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów marki

Happening w Warszawie to już czwarta demonstracja w ramach kampanii - aktywiści nie ustają w próbach przekonania Krakowskiego Kredensu do wycofania z produkcji tzw. jaj “trójek”. Jak informują przedstawiciele organizacji, już ponad 100 firm w Polsce podjęło taką decyzję, mając na względzie dobrostan zwierząt i oczekiwania konsumentów. Wśród nich znajdują się m.in. Mieszko, Unilever, Frosta, Winiary, czy Lidl.

– Firma Krakowski Kredens świetnie odnalazła się na rynku wyczuwając zapotrzebowanie rosnącej grupy klientów na produkty premium. Jednak zdaje się, że zapomina o zmieniających się oczekiwaniach coraz bardziej świadomych w kwestii dobrostanu zwierząt klientów, jak również nie zauważa stale wzmacniającego się na rynku trendu wycofywania przez firmy jajek tzw. „trójek” – komentuje Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki

– Jeżeli Krakowski Kredens chce utrzymać swoją renomę jako firmy zapewniającej klientom wysokojakościowe produkty, a nie ugruntować sobie opinii jako firmy wspierającej cierpienie zwierząt, to czas na to, żeby zarząd firmy posłuchał głosu konsumentów i podjął decyzję o rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw – dodaje.

Jak podkreśla Cendrowicz, mimo rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, otrzymania materiałów ukazujących okrutne warunki panujące w hodowli klatkowej i poznania opinii konsumentów, firma Krakowski Kredens nadal nie zajęła oficjalnego stanowiska w temacie używanych w produktach jaj. Jej zdaniem budzi to wątpliwości co do jakości oferowanych produktów, jak i szacunku do klientów, którzy oczekują uwzględnienia przez firmę w swoich działaniach dobrostanu zwierząt.

Stowarzyszenie podaje, że według badań opinii społecznej IBRiS przeprowadzonych w lutym br. 82,4 proc. społeczeństwa uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Te same badania wskazują, że aż 58,4 proc. Polaków uważa, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.