Obroty Grupy Muszkieterów w Polsce przekroczyły 6,5 mld zł
W 2016 roku Grupa Muszkieterów w Polsce osiągnęła 6,523 mld zł obrotów, odnotowując tym samym wzrost w tym zakresie o 11,3 proc. rok do roku. W tym czasie Muszkieterowie otworzyli 11 supermarketów Intermarché i 13 Bricomarché. Obecnie Grupa Muszkieterów tworzona jest przez 298 polskich przedsiębiorców, zarządzających łącznie 374 sklepami.
Wchodząca w skład Grupy Muszkieterów sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché, wypracowała w 2016 roku obroty w wysokości 1,83 mld zł, osiągając tym samym ponad 25 proc. wzrost rok do roku. Jednocześnie Bricomarché zanotowało blisko 22 proc. wzrost liczby klientów, co oznacza, że był to najlepszy rok w historii sieci w Polsce.
Poprzez otwarcie sklepu Bricomarché w poznańskiej Galerii Pestka na koniec kwietnia br., sieć rozpoczęła realizowanie strategii wchodzenia do dużych miast. Poznański Bricomarché powstał w miejsce dawnego Praktikera. Nie jest to jednak pierwsza lokalizacja należąca wcześniej do konkurencji, w której pojawiły się supermarkety Bricomarché. W 2016 roku sieć przejęła 4 lokalizacje po sieci NOMI. Dzięki tej strategii Bricomarché oferuje klientom asortyment na powierzchniach sprzedaży wynoszących kilka tysięcy m2.
Bricomarché zakłada przekroczenie do końca 2017 roku 2 mld zł obrotów. Ponadto zaplanowano w tym czasie co najmniej 15 otwarć nowych sklepów, tak aby na zakończenie IV kwartału 2017 roku działało łącznie minimum 149 marketów sieci w Polsce.
Swój udział w rynku DIY na koniec 2016 roku, Bricomarché szacuje na ok. 11 proc. Wzmacniając swoją pozycję czwartego gracza w Polsce. – Grupa Muszkieterów działa w Polsce już od 20 lat. Wypracowała sobie w tym czasie pozycję solidnego partnera biznesowego i pracodawcy. Tutejszy rynek, mimo, że jest ukształtowany, charakteryzuje się dużą dynamiką i potencjałem wzrostu, dlatego mamy bardzo ambitne plany, nie tylko na najbliższy rok, ale również w perspektywie długoterminowej – komentuje David de Bosschère Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce – W przypadku Bricomarché nasze plany zakładają rozwój organiczny oraz poprzez przejęcia, tak by docelowo zająć pozycję w pierwszej trójce sieci DIY w Polsce – dodaje David de Bosschère.
Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wygenerowała blisko 4,7 mld zł obrotów, odnotowując tym samym wzrost w tym zakresie o 6,7 proc. rok do roku. W 2016 roku Intermarché otworzyło 11 nowych sklepów, co oznacza, że na koniec roku działało ich łącznie 232.
Intermarché w trosce o wygodę klientów stale rozszerza również sieć przysklepowych stacji paliw. Intermarché jest liderem w tym segmencie, bowiem obecnie obok marketów operują aż 62 stacje. Sieć stawia sobie za cel, by w przyszłości, tam gdzie będzie to możliwe, działały one przy każdym istniejącym supermarkecie Intermarché.
22