03.06.2019/09:20

Obroty sieci Lidl trzy razy niższe niż Biedronki, ale pod względem efektywności sklepów Biedronka daleko w tyle

Firma Lidl Polska zanotowała w 2018 roku obroty w wysokości 18,3 mld zł. To około 5 proc. globalnych przychodów Grupy Schwarz, której jest częścią – informuje serwis "Business Insider".

Lidl w Polsce prowadzi ponad 670 placówek, jest na naszym rynku drugą pod względem wielkości firmą z branży handlu detalicznego. Pierwszą jest Biedronka, należąca do Jeronimo Martins. Jak przypomina "BI", przychody Biedronki za rok 2018 przekroczyły 51,4 mld zł, zaś liczba sklepów do ponad 2900 placówek.

Lidl nie podaje, jak bardzo wzrosła jego sprzedaż like for like. Firma cały czas otwiera w Polsce nowe sklepy, do końca tego roku planuje mieć ponad 700 placówek. 

Warto zwrócić uwagę, że obroty Lidla w wysokości 18,3 mld zł generuje ponad cztery raz mniejsza sieć sklepów (670 vs 2900), niż w przypadku największego operatora w Polsce. A to pokazuje efektywność placówek Lidla na polskim rynku.

Globalne obroty sieci Lidl w roku finansowym 2018 wyniosły 81,2 mld euro, co oznacza, że wyniki Lidl Polska wyniosły około 5,2 proc. całkowitych wpływów operatora.

W skład Grupy Schwarz wchodzi również sieć Kaufland, który w Polsce prowadzi ponad 200 placówek. Według „Rzeczpospolitej” przychody prowadzącej ją spółki Kaufland Polska Markety wyniosły w 2018 roku 9,9 mld zł. 

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • widać to wyraźnie że biedronka słabo wypada 03.06.2019

    Zatem Lidl wypada lepiej niż Biedronka - Lidl sklepów ma nadal zdecydowanie mniej niż Biedronka. Mimo to taki jeden sklep Lidla zapewne zarabia więcej i ma więcej kupujących niż ilość zysku i klientów jednego sklepu Biedronka - zatem gdyby prawie każdy sklep Biedronka miał mniej więcej podobnie też lepszy utarg i ilość klientów jak jeden sklep Lidla - Biedronka miałaby zdecydowanie większy zysk za cały rok - a tak wygląda to tak że jest w miarę dobrze, ale słabo z liczbą posiadanych sklepów i możliwości posiadania większej ilości klientów. Zarazem Kaufland też uzyskał dobre przychody - więc razem z Lidlem wypada o wiele lepiej jeszcze niż Biedronka...

  • AA 03.06.2019

    @Santi A co jest niejasne w tej części? "Warto zwrócić uwagę, że obroty Lidla w wysokości 18,3 mld zł generuje ponad cztery raz mniejsza sieć sklepów (670 vs 2900), niż w przypadku największego operatora w Polsce. A to pokazuje efektywność placówek Lidla na polskim rynku."

  • Santi 03.06.2019

    Jeśli biedronka ma 4 razy więcej sklepów , a przychody Lidla 3-krotnie niższe to i tak zarabiają więcej w przeliczeniu na placówkę także chyba nie tak źle, jak już porównujecie to dodajcie taką informację

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.