05.07.2017/12:26

Ocado notuje wzrost przychodów o 12,5%. Supermarket online zwiększa też udział w rynku

Największy na świecie supermarket online nie prowadzący sprzedaży stacjonarnej opublikował 5 czerwca wyniki finansowe za I półrocze 2017 r. Przychody firmy z działalności detalicznej wyniosły 659,6 mln funtów, co oznacza wzrost o 12,5% w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zrealizowanych zmówień wzrosła o 15,6%. Tygodniowo Ocado dostarcza średnio 260 tys. przesyłek.

Zysk EBITDA wzrósł o 2,7% i wyniósł 45,2 mln funtów. Firma powiększyła marże brutto dzięki m.in. redukcji nierefundowanych wydatków promocyjnych, poprawę wydajności operacyjnej. Na wyniki finansowe wpływ miała inwestycja w rozwój centrum logistycznego Andover CFC.

W pierwszej połowie roku 2016 firma realizowała średnio ok. 225 tys. zamówień. W pierwszych ssześciu miesiąca br. ta średnia wzrosła do 260 tys., przy czym w rekordowym tygodniu Ocado obsłużyło aż 280 tys. klientów. Równocześnie nieznacznie – o 1,4% – spadła średnia wartość koszyka zakupowego, która wyniosła 108,45 funta. Miało to związek m.in. z ograniczeniem liczby promocji typu milti-buy (3+1 gratis itp.)

Liczba aktywnych konsumentów zwiększyła się o 12,7%, przekraczając 600 tys. Odsetek przesyłek dostarczonych na czas wyniósł 95%, a dokładność zamówień wyniosła 98,9% – taki odsetek zamówień został zrealizowany bez wykorzystania zamienników chwilowo niedostępnych produktów.

Tim Steiner, CEO w Ocado, wyraził zadowolenie z faktu, że firma ma za sobą kolejny okres systematycznych wzrostów sprzedaży, liczby zamówień oraz liczby aktywnych użytkowników serwisu. Prezes wskazał też z satysfakcją na wzrost wydajności operacyjnej działalności detalicznej. Menedżer ogłosił ponadto, że zawarta została pierwsza umowa z europejskim detalistą, dotycząca wdrożenia systemu Ocado Smart Platform (OSP).

– Po kilku latach deflacji mamy w Wielkiej Brytanii oznaki ożywienia, co w zestawieniu z rosnącą skalą naszej działalności oraz poprawą efektywności operacyjnej pozwala oczekiwać dalszego rozwoju naszego biznesu detalicznego. Trwa przenoszenie się sprzedaży detalicznej do kanału online, dzięki czemu Ocado zwiększa swój udział w bardzo konkurencyjnym rynku. Spodziewamy się dalszego trendu wzrostowego dla e-gorcery, ponieważ klienci coraz bardziej oswajają się z technologiami i nabierają zaufania do usług online. Ocado będzie naturalnym beneficjentem tego trendu, dzięki najlepszej w branży ofercie dla konsumentów – zapewnił menedżer.

Steiner poinformował też, że w okresie objętym sprawozdaniem firma dużo inwestowała w swoją platformę oraz w innowacje, które pomogą jej umocnić się na pozycji lidera rynku. Ocado powiększa swoje zespoły technologiczne i inżynierskie. Pracują one nad rozwojem centrum logistycznego w Andover, a także nad doskonaleniem usług świadczonych na rzecz sieci Morrisons, która korzysta z platformy OSP.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.