18.01.2017/09:41

Odrodzenie lojalności i inne fundamentalne trendy w handlu detalicznym w 2017 r.

Analityk Capgemini Consulting omawia najważniejsze trendy, które kształtować będą oblicze światowego detalu w bieżącym roku. Wiele sieci mocno inwestowało w roku ubiegłym. Czy podobnie będzie w 2017 r.? W jakim kierunku będą szły najważniejsze inwestycje?

Shashi Subramanian z firmy konsultingowej Capgemini Consulting prognozuje, jakie będą najważniejsze wektory rozwoju handlu detalicznego na świecie w 2017 r. Jak rozwijać się będą technologie mobilne i sprzedaż online? Czy sklepy stacjonarne będą tracić na znaczeniu, czy obronią się jako miejsca, gdzie można towaru dotknąć i obejrzeć?

Odrodzenie lojalności

Nowe technologie umożliwiają świeże spojrzenie na programy lojalnościowe. Aplikacje mobilne, wykorzystujące sztuczną inteligencję i techniki analityczne big data pozwalają budować lojalność konsumentów za pomocą oferty „szytej na miarę”. Umożliwiają lepsze zrozumienie oczekiwań klientów, pozwalają angażować ich emocjonalnie i nagradzać ich przywiązanie do marki. Adresatem programów lojalnościowych przestają być grupy czy kategorie, stają się nimi pojedyncze osoby.

Wszystko i szybko

Pełny proces zakupowy, wraz z procedurami zwrotu towaru, znacznie przyspieszył. Poszczególne etapy transakcji – wybór produktu, porównanie ofert, zakup, dostawa, zwrot, wydanie opinii o produkcie – trwają znacznie krócej niż kiedyś. Przed detalistami staje zadanie stosownej przebudowy łańcucha dostaw, tak aby sprostał oczekiwaniom współczesnego klienta. Konieczne jest przemyślenie na nowo relacji z dostawcami, zmodyfikowanie wielkości i rytmiczności zamówień, usprawnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha dostaw, tak aby mógł on działać na najwyższych obrotach.

Przyspieszenie dotyczy też obiegu informacji. Technologie mobilne pozwalają na dostarczanie klientowi informacji o produktach czy oferty promocyjnej w czasie rzeczywistym, wprost na sali sprzedaży. Również w czasie rzeczywistym sprzedawcy mogą analizować nawyki, potrzeby i zachowania klientów, a w rezultacie indywidualnie podchodzić do każdego z nich.

Inwestycje w personel

Detaliści od lat koncentrują się na konsumentach, a trochę zapomnieli o personelu. Szkolenia i doskonalenie umiejętności to nie wszystko. Sprzedawcy powinni być wyposażani w nowoczesne i intuicyjne narzędzia, które pozwolą im lepiej rozumieć i spełniać oczekiwania klientów. Dzięki temu będą bardziej produktywni i bardziej zadowoleni z pracy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.