Odwilż w handlu dzięki internetowemu Black Friday
Tegoroczny Black Friday odbył się głównie wirtualnie. Łowcy promocji nie zawiedli detalistów.
Jak czytamy w serwisie gazetaprawna.pl, w ubiegłym roku Polacy wydali w czarny piątek ok. 2 mld zł. Nawet jeśli w tym roku tego wyniku nie udało się pobić, to początek sezonu przedświątecznych zakupów przyniósł wyraźne ożywienie.
„Dane kartowe potwierdzają to, co było widać w sobotę gołym okiem – odroczony popyt połączony z Black Friday przyniósł szturm na sklepy w pierwszym dniu otwarcia galerii handlowych. W sobotę sklepy odzieżowe i obuwnicze zanotowały najlepszy dzień 2020 r.” – wskazują ekonomiści PKO BP, najwię kszego krajowego banku.
„Gorączka przedświątecznych zakupów dopiero się zaczęła. Sobotnie dane dobrze wróżą wynikom sprzedaży detalicznej w grudniu i potwierdzają, że okres najsilniejszego osłabienia konsumpcji jest już za nami” ‒ dodają.
8