11.05.2017/09:33

Opakowania trzymają się mocno

Wartość produkcji branży opakowań w Polsce w 2016 roku wyniosła ponad 9 mld euro – o 5,8 proc. więcej niż rok wcześniej podaje „Rzeczpospolita” powołując się na analizy Polskiej Izby Opakowań.

Według „Rzeczpospolitej”, największy wzrost odnotował segment opakowań kosmetyków oraz żywności. W strukturze rynku w 2016 roku udział opakowań do żywności i napojów wyniósł 63,8 proc., te dla wyrobów inwestycyjnych (chemia, AGD, RTV, meble itp.) to 22,9 proc., dla przemysłu farmaceutycznego – 6,8 proc., a dla przemysłu kosmetycznego 6,5 proc.

Zdaniem ekspertów cytowanych przez dziennik, jeśli sprawdzą się prognozy rozwoju gospodarki w latach 2017–2020 (wzrost PKB o 3,2– 3,5), należy przewidywać 5,5– 6,0-proc. dynamikę rynku opakowań. Oznacza to, że w 2020 roku osiągnie on wartość 11,2–11,6 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.