Orkla i Cederroth finalizują połączenie. Powstanie Orkla Care
Po przejęciu na początku tego roku wszystkich udziałów w firmie Cederroth koncern Orkla kończy proces łączenia spółek. W Polsce, na początku, firmy wymieniły się dystrybucją. Orkla przejęła dystrybucję plastrów Salvequick w kanale farmaceutycznym, Cederroth zaś zajął się dystrybucją części suplementów Orkli w kanale nowoczesnym (np. drogerie Rossmann).
– Kolejnym etapem działań, który trwa od września tego roku, jest pełne połączenie naszych spółek. Proces ten zakończy się w styczniu 2017 r. Wtedy będziemy już działali jako jedna firma, pod nazwą Orkla Care. Nadal będziemy zarejestrowani w Radzyminie, gdzie mamy fabrykę – wyjaśnia Grzegorz Kowalski, dyrektor zarządzający Orkla Health i Cederroth Polska.
Jak czytamy w komunikacie, połączenie firm spowoduje zintegrowanie działań, co pozwoli na efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów. Zaoszczędzone w ten sposób środki zostaną wykorzystane do silniejszego wsparcia polskich marek w portfolio Orkla Care, takich jak Soraya czy Dermika.
W wyniku połączenia zintegrowane zostaną także zespoły pracownicze obydwu spółek. Łączna liczba zatrudnionych wyniesie wtedy blisko 300 osób, co sprawi, że Orkla Care znajdzie się w gronie dużych pracodawców. W przyszłości koncern nie wyklucza zwiększenia zatrudnienia i rozbudowy zakładu w Radzyminie. Obecnie jednak firma zamierza skupić się na wykorzystaniu potencjału dotychczasowych kadr pracowniczych.
W październiku polski oddział Orkli kupił markę Colon od firmy AZ Medica – jest to pierwsza tak duża akwizycja dokonana przez farmaceutyczną część koncernu na polskim rynku. Przejęcie to wzmacnia pozycję rynkową Orkli w szybko rozwijającej się kategorii produktów regulujących pracę układu trawiennego.
Od 2017 roku Orkla Care stanie się dużym graczem na rynku kosmetyczno-suplementowym, którego obroty zbliżą się do obrotów liderów tej branży. Orkla Care osiągnie przychody na poziomie 250 mln zł. Firma planuje intensywny rozwój. – Po połączeniu w 2017 roku Orkla Care bardzo mocno skupi się na rozwoju sprzedaży swoich produktów na polskim rynku oraz na ich eksporcie – zapewnia Grzegorz Kowalski.
– Głównie chodzi o lokalne marki, czyli Colon oraz Sorayę i Dermikę, ponieważ marki globalne takie jak Möller’s czy Bodymax mają już ugruntowaną i silną pozycję. Zamierzamy wesprzeć lokalne linie produktów i wyjść z nimi dalej. Z marką Colon chcemy wejść do państw nadbałtyckich, a z marką Soraya do Rosji, Gruzji, Kazachstanu czy na Ukrainę – dodaje.
Orkla to wiodący dostawca dóbr konsumpcyjnych w Skandynawii, krajach bałtyckich oraz na wielu rynkach Europy Środkowej, w Rosji i Indiach. Działa w segmencie spożywczym, chemicznym i finansowym. W portfolio posiada ponad 70 silnych marek. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Oslo, a jej przychody w 2015 roku wyniosły 33 mld koron norweskich. Eksport zaś kierowany jest do 35 krajów.
1 komentarz
-
03.04.2019
A ja chcę wiedzieć, czy firma nie testuje na zwierzętach