21.07.2017/09:29

Orlen wypracował w II kwartale rekordowy wynik EBITDA na poziomie 3,1 mld zł

W II kwartale 2017 roku Koncern osiągnął rekordowy wynik EBITDA wg LIFO na poziomie 3,1 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 mld zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Do osiągniętego rezultatu przyczynił się przede wszystkim wyższy o 10% (r/r) łączny wolumen sprzedaży we wszystkich segmentach działalności oraz sprzyjające warunki makroekonomiczne.

Wynik EBITDA wg LIFO w II kwartale 2017 roku, na poziomie 3,1 mld zł, został osiągnięty w efekcie wyższej sprzedaży, poprawy otoczenia makro, pozytywnego wpływu regulacji ograniczających szarą strefę w Polsce oraz wzrostu marż w detalu.

Segment detaliczny PKN ORLEN z wynikiem EBITDA wg LIFO na poziomie 576 mln zł odnotował kolejny rekordowy II kwartał. Do poprawy rezultatu o 135 mln zł (r/r) przyczynił się przede wszystkim wzrost sprzedaży o 10% (r/r), w tym w Polsce o 8%, w Czechach o 20%, na Litwie o 9% i w Niemczech o 7%. Pozytywny wpływ poprawy marż paliwowych na rynku polskim i czeskim oraz marż pozapaliwowych na rynku polskim, czeskim i niemieckim (r/r), był ograniczany głównie przez wyższe koszty funkcjonowania stacji paliw, związane ze wzrostem wolumenów sprzedaży (r/r).

Koncern konsekwentnie rozwijał ofertę pozapaliwową – na koniec II kwartału łącznie funkcjonowało 1731 punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, w tym 1538 w Polsce, 170 w Czechach i 23 na Litwie. Wychodząc naprzeciw trendom rynkowym i nowym modelom mobilności w miastach PKN ORLEN udostępnił swoim klientom w Warszawie i Krakowie usługi carsharingu, czyli wynajmu samochodu na minuty.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.