Outlety napędzają sprzedaż centrów handlowych
Największa transakcja na rynku galerii handlowych w 2016 roku dotyczyła centrów wyprzedażowych - podaje „Puls Biznesu”.
Transakcja opiewała na 1,28 mld euro, za które fundusz IRUS European Retail Property Fund sprzedał 10 centrów outletowych. Ta jedna transakcja była większa niż wszystkie inwestycje w takie obiekty w 2015 roku.
Jak podaje firma Cushman & Wakefield, w ostatnich latach powierzchnia centrów wyprzedażowych w Europie rosła w tempie około 6,4 proc. rocznie, czyli prawie dwukrotnie szybciej niż zwykłych galerii. Równocześnie wartość ich sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat rosła w tempie 8 proc. rocznie, a w samym tylko 2016 roku czynsze wzrosły w tych obiektach o 10 proc.
Dobre wyniki centrów wyprzedażowych w dużych miastach zachęcają developerów do wchodzenia do mniejszych miast, takich jak np. Lublin czy Białystok. Eksperci przewidują, że takie obiekty również tam odniosą duży sukces, ponieważ w mniej zamożnych miejscach, klienci jeszcze bardziej zwracają uwagę na stosunek ceny do jakości.
9