12.10.2020/12:11

Pandemia zweryfikuje kto zostanie na rynku

Maciej Herman, prezes zarządu Lotte Wedel stwierdził podczas debaty „New reality in retail. Biznes w świecie gwałtownych zmian i szybkich decyzji”, że pandemia pogłębi różnice pomiędzy poszczególnymi graczami, czy to detalistami, czy producentami. Na pewno spowoduje też, że część firm zniknie z rynku. 

W opinii prezesa Lotte Wedel już dziś różnice pomiędzy poszczególnymi graczami działającymi w słodyczowej branży są bardzo duże. Połowa producentów silnie rośnie, a druga połowa pikuje w dół. 

Maciej Herman zaznaczył, że na początku pandemii, czyli w marcu i kwietniu cała słodyczowa branża miała duże problemy, wynikające głównie ze spadku liczby wizyt w sklepach. – Na szczęście już w maju sytuacja zaczęła się odwracać. Dynamika sprzedaży w kolejnych miesiącach (od maja do sierpnia) wynosiła kilka procent i była porównywalna do ubiegłorocznej – stwierdził. Zmieniła się natomiast struktura sprzedaży słodyczy. 

Silne spadki odnotowały praliny, które kupujemy głównie idąc w gości (na prezent) oraz batony, należące do kategorii wybitnie impulsowych. Zdecydowanie wzrósł natomiast popyt na czekolady gorzkie, których 40% używanych jest do wypieków. – Sprzedaż tej kategorii w okresie pandemii, kiedy wszyscy zaczęli gotować i piec w domach przekroczyła nasze plany roczne – powiedział Maciej Herman.

Śledzenie zmieniających się trendów konsumenckich i odpowiadanie na nie to priorytety Lotte Wedel na najbliższe miesiące. Niezmiennie należą do nich też troska o bezpieczeństwo produkcji i pracowników, zarówno tych pracujących w terenie, jak i w biurze.

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także