30.11.2018/12:39

Payless Experiment: Jak sprzedać za 600 dolarów buty kosztujące normalnie 19,99 dolara?

Firma Payless, sprzedająca tanie obuwie, uruchomiła w jednym z centrów handlowych w Los Angeles sklep pop-up pod zmyśloną marką Palessi i zaprosiła znanych agentów wpływu – influencerów – na wielkie otwarcie. Półki sklepu były pełne obuwia Payless w nieco zmienionym „opakowaniu”. Co było dalej?

Firma Payless – ang. pay+less, czyli „płać mniej” – oferuje tanie obuwie. Typowa cena za parę to 19,99 USD. Sieć postanowiła udowodnić, że warto kupować jej produkty w bardzo niskiej cenie, ponieważ przy odpowiedniej oprawie marketingowej konsumenci byliby skłonni płacić za nie dużo więcej.

Payless wymyśliła sobie luksusową markę Palessi, wyprodukowała reklamę, w której elegancka klientka trzyma w dłoni buty Payless ze zmienionym logo i zapewnia, że byłaby gotowa zapłacić za nie 400, a nawet 500 dolarów. Uruchomiono prowizoryczną stronę w Internecie i otwarto konto na Instagramie. Na uroczyste otwarcie nowego butiku zaproszono znanych influencerów. I poszło!

Drugi spot reklamowy to mini-relacja z otwarcia butiku Palessi. Jak widać na zdjęciach, sklep odwiedziły tłumy celebrytów modowych. Byli zachwyceni designem i jakością materiałów, kupowali nawet po kilka par obuwia. Zostawili w butiku marki Palessi parę ładnych tysięcy dolarów, a jeden z klientów zapłacił rekordowe 600 dolarów za parę butów wartych – przypomnijmy – 19,99 USD, co oznacza, że przepłacił 30-krotnie!

W ten sposób firmie Payless udało się potwierdzić znaną z wielu badań konsumenckich tezę, że cena wpływa na percepcję jakości produktów – co droższe, to lepsze.

Źródło: YouTube / The Payless Experiment - Part 1 i 2

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.