02.10.2020/20:57

Pepco lepsze niż Biedronka. Sieci dyskontów niespożywczych podbijają portfele polskich konsumentów

Blisko 9 na 10 Polaków zna sieć sklepów Pepco, 62 proc. zna sieć KiK zaś 39 proc. TXM, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w kwietniu 2020 r. Marki nowych sieci dyskontowych również zadomowiły się w świadomości konsumentów i jeden na pięciu badanych zna szyld Action zaś Dealz i Tedi rozpoznało po 16 proc. respondentów.

Jak podkreśla Magdalena Filip, Senior Retail Analyst PMR autorka badania, sieci dyskontowe mają duże grupy częstych bywalców. Wśród respondentów znających sklepy Pepco, 93 proc. odwiedza je a 58 proc. zagląda tam przynajmniej raz w miesiącu. Dla sieci KiK te odsetki wynoszą odpowiednio 83 proc. i 41 proc., a dla Tedi 72 proc. i 41 proc. Warto zaznaczyć, że markę Pepco rozpoznaje więcej klientów niż największe sieci spożywcze takie jak Biedronka, Lidl czy Tesco zna kolejno 82, 72 i 51 proc. badanych Polaków (dane za raportem „Wizerunek sieci spożywczych” firmy Open Research z 2019 r.)

Ekspertka wskazuje, że sieci dyskontowe pozycjonują się jako miejsce zakupów dla domu i rodziny w przystępnych cenach, dlatego we wszystkich wyżej wymienionych można znaleźć odzież i obuwie dziecięce a w większości również akcesoria i zabawki.

Ostatnia dekada to gwałtowny rozwój sieci dyskontów niespożywczych w Polsce, którym łącznie przybywa powyżej 100 lokalizacji netto rokrocznie. W maju 2020 r. liczba sklepów w tym segmencie wynosiła 1900.

Liderem segmentu dyskontów niespożywczych jest sieć Pepco, która we wrześniu 2020 r. świętowała otwarcie 1000-nego sklepu. Aby zachęcić klientów do powrotu do sklepów po okresie tegorocznych ograniczeń/lockdownu a jednocześnie przyspieszyć rotację towarów, sieć Pepco zorganizowała w maju 30 proc.-ową promocję obejmującą cały asortyment. Została przyjęta entuzjastycznie, przekładając się na wzrosty sprzedaży.

TXM, sieć należąca do giełdowej grupy Redan, utraciła w 2019 r. pozycję wicelidera segmentu. W III kw. 2020 r. firma zakończyła proces restrukturyzacji i rozpoczęła realizację porozumień z wierzycielami. Zyskała na tym szybko rosnąca sieć KiK, która ma 348 sklepów i planuje dalsze otwarcia na polskim rynku. Takko Fashion konceptem różni się od swojej konkurencji nieco wyższą półką cenową i być może ma to wpływ na spowolnienie ekspansji tej sieci.

W segmencie nie brakuje nowych graczy (Tedi, Dealz, Action) zaś do rodzimych sieci należą Szachownica, Tifo czy działająca na terenie Wielkopolski Happy House.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Klient 04.10.2020

    Ta sieć okrada w białych rękawiczkach Polaków sprzedając badziewie chińskie po jedno razowym garnków które lądują na złomie po prostu unikajcie tą sieć Pepco dziadostwo

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także