28.06.2020/19:00

PepsiCo, Starbucks i Diageo dołączają do grona firm bojkotujących Facebooka

Kolejne duże koncerny - w tym producenci żywności - rezygnują z prowadzenia kampanii marketingowych na Facebooku. To akcja zapoczątkowana przez amerykańskie firmy w związku z niewystarczającą odpowiedzią Facebooka na problem dezinformacji i hejtu na platformie.

Jak podał w niedzielę Fox Business News, do Coca-Coli i Unilevera dołączyło PepsiCo. Z kolei telewizja CNBS informuje, że na podobny krok zdecydowały się także: sieć kawiarni Starbucks i producent alkoholi Diageo.

PepsiCo nie będzie umieszczać reklam na Facebooku w lipcu i sierpniu. Według źródeł Fox Business News, bojkot będzie miał skalę globalną, co oznacza, że prawdopodobnie obejmie wszystkie marki PepsiCo na świecie. Do producenta należą m.in. takie brandy, jak Pepsi, Mountain Dew, Lay's i Doritos.

Coca-Cola wstrzyma reklamowanie się nie tylko na Facebooku i Instagramie, ale również na konkurencyjnym Twitterze. Bojkot obejmie Stany Zjednoczone i potrwa do 31 grudnia br. Z kolei Diageo zaprzestanie kampanii marketingowych na "dużych platformach social mediowych" począwszy od lipca. Starbucks również wstrzyma reklamy na "wszystkich platformach społecznościowych" za wyjątkiem YouTube.

CNBC podaje, że w minionym roku przychody Facebooka w skali globalnej z reklam wyniosły niemal 70 mld dolarów.

Przypomnijmy, że bojkot Facebooka już wcześniej ogłosiły takie firmy, jak m.in. Unilever, Coca-Cola, Hershey, Honda America, Birchbox, Levi Strauss & Company, Lululemon, Verizon i The North Face.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • RAVEN 10.08.2020

    Korporacje lubią tylko te nośniki gdzie mogą bezkarnie oferować swoje produkty/usługi bez konfrontacji z konsumentem. Wygląda na to, że chcą większej cenzury, aby dalej okłamywać ludzi i pakować im do siatek swoje oszukane produkty. Przykładowo taki Starbucks na świecie wspiera LGBT, oraz nielegalną imigrację, Coca-Cola poprzez Sprite jawnie wspiera degeneracje LGBT czyli pochodnie zgodnie z aktualnymi doniesieniami medialnymi napady na ludzi na ulicach itd. itd. Potrzebne są silne Rządy w Państwach na świecie, aby odpierać i kontrolować te korporacje bo inaczej przejmą kontrolę i będzie po ludziach.

  • Sebix 30.06.2020

    Ja się dziwię tym firmom że utrzymują tego facebooka, te produkty są tak znane ze nie potrzebują żadnej reklamy w internecie nawet całym. Ja wchodząc do sklepu decyduje jaka to będzie po cenie a nie po jakiejś reklamie na frajerskim FB

  • aaaaaaaa 29.06.2020

    Czyli na facebooku jest za słaba cenzura?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.