29.04.2018/10:08

Peter Ratatics, wiceprezes Grupy MOL: Naszym celem jest stworzenie detalisty z prawdziwego zdarzenia

- Zamiast zlecać operacje detaliczne zewnętrznym partnerom (jak w przypadku Exxon Mobil i 7-Eleven) lub współpracować z siecią detaliczną (jak w przypadku BP i Marks&Spencer), widzimy naszą przewagę konkurencyjną w rozwijaniu własnych kompetencji, poczynając od sklepów spożywczych, przez bistro po kawiarnie – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich, Grupa MOL.

Czy firmy paliwowe, zarządzające sieciami stacji paliw będą mocniej wychodzić z rozwojem konceptów handlowych poza stacje paliw?

Tak, jak najbardziej. Już teraz obserwujemy duży sukces naszej sieci Fresh Corner, którą w przyszłości zamierzamy również wyprowadzić poza stacje paliw. Jednym z naszych strategicznych celów jest uczynienie z MOL detalisty z prawdziwego zdarzenia. Zamiast zlecać operacje detaliczne zewnętrznym partnerom (jak w przypadku Exxon Mobil i 7-Eleven) lub współpracować z siecią detaliczną (jak w przypadku BP i Marks&Spencer), widzimy naszą przewagę konkurencyjną w rozwijaniu własnych kompetencji, poczynając od sklepów spożywczych, przez bistro po kawiarnie.

Koncerny paliwowe, tak jak sieci handlowe pracują nad marżami, dla operatorów handlowych obszarem do ich zwiększenia są produkty pod marką własną. Dla stacji paliw także?

Oczywiście, produkty pod markami własnymi stanowią bardzo ważny wyróżnik w ofercie detalicznej. Mogą one stanowić przewagę konkurencyjną, z uwagi na fakt, iż klienci poszukują unikalnych marek. Od początku funkcjonowania konceptu Fresh Corner, zbiera on bardzo przychylne recenzje konsumentów, dlatego też planujemy dalszy rozwój tego projektu. Na rynku gastronomicznym, Fresh Corner stanowi właśnie taką markę własną, w ramach której stale poszerzamy naszą ofertę detaliczną. Zaczęliśmy od świeżej kawy i wypieków, podczas gdy obecnie w naszych punktach na Węgrzech oferujemy np. wybór hot-dogów i hamburgerów a w Rumunii wprowadzamy codzienne oferty specjalne.

Jakie znaczenie dla biznesu Grupy MOL ma biznes kawiarniano-gastronomiczny?

Kawa to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych produktów sprzedawanych na naszych stacjach. Otwierając pierwsze punkty Fresh Corner, chcieliśmy serwować naszym klientom najlepszej jakości, świeżą kawę. Obecnie proponujemy ponad 20 jej wariantów, do przygotowania samodzielnie w ekspresie samoobsługowym lub serwowanych z pomocą baristy. W 2017 r. co sekundę sprzedawaliśmy średnio 1,3 filiżanki kawy. Pomimo, że oferta Fresh Corner jest znacznie szersza, kawa pozostanie bardzo istotnym jej elementem. Z tego też powodu, cały czas badamy możliwości wyjścia poza czystą sprzedaż kawy. Dlaczego na przykład nie mielibyśmy jej również wypalać?

W Polsce sieci zastanawiają się nad konceptem stacji drive-through, tego typu projekty można spotkać w krajach Europy Zachodniej i USA. MOL ma już takie rozwiązanie, po co drive-through na stacji?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.